Fondia Oyj

Yhtiötiedote 18.3.2021 klo 16.00

Fondia Oyj:n tänään varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu hallitus on pitänyt järjestäytymiskokouksensa. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Juha Sarsama ja varapuheenjohtajaksi Tuomo Lähdesmäki. Hallitus päätti olla perustamatta valiokuntia.

Hallitus on arvioinut kokouksessaan jäsentensä riippumattomuuden Suomen listayhtiöiden hallinnointikoodin mukaisesti ja todennut, että Juha Sarsama, Tuomo Lähdesmäki, Johan Hammarén, Timo Lappi, Katariina Lindholm ja Lara Saulo ovat riippumattomia yhtiöstä ja Juha Sarsama, Tuomo Lähdesmäki, Katariina Lindholm sekä Lara Saulo ovat riippumattomia yhtiön merkittävistä osakkeenomistajista.

FONDIA OYJ

Hallituksen puheenjohtaja Juha Sarsama

puh. 040 774 2099

Hyväksytty neuvonantaja Alexander Corporate Finance Oy

Fondia lyhyesti

Fondia on liikejuridiikan täyden palvelun talo, joka tarjoaa uudenlaisia palvelumalleja ja hyödyntää digitaalisia teknologioita. Fondia toimii Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2020 noin 19,6 miljoonaa euroa. Fondian palveluksessa on noin 150 työntekijää.

www.fondia.com

Jakelu:

Fondia on vuonna 2004 perustettu Suomen 10. suurin lakiasiaintoimialan yritys ja ainoa listattu lakitoimialan yritys Pohjoismaissa. Keihäänkärkituotteena se tarjoaa jatkuvaa tuotteistettua lakiosastopalvelua kiinteällä kuukausihinnalla. Käytännössä asiakkaat voivat ulkoistaa oman lakiosaston osittain tai kokonaan Fondialle. Suomen miljardin euron liikejuridiikkamarkkinalla Fondian ydinkohderyhmää ovat alipalvellut pk-yritykset, mutta tuotteistettujen palvelujen kautta (esimerkiksi DPOaaS) tarjonta soveltuu hyvin myös suurille yrityksille.