Fortum jatkaa käyttö- ja kunnossapitoyhteistyötään Caverion-omisteisen Maintpartnerin kanssa Uudellamaalla

Fortum jatkaa Uudenmaan voima- ja lämpölaitoksia sekä verkkoja koskevaa käyttö- ja kunnossapitokumppanuuttaan Maintpartnerin kanssa neljällä vuodella. Maintpartner on hoitanut palvelua vuodesta 2016. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

[ Fortum]

Sopimukseen sisältyvät Espoon Suomenojan ja Järvenpään voimalaitosten sekä Kivenlahden lämpölaitoksen lisäksi Espoon, Kauniaisten, Kirkkonummen, Järvenpään ja Tuusulan yli tuhannen kilometrin mittaiset kaukolämpö- ja kaukokylmäverkostot, kaukolämmön lämpökeskukset ja pumppausasemat.

"Lämmitys- ja jäähdytysliiketoimintamme on nopeassa muutoksessa, kun teemme siitä hiilineutraalin kuluvan vuosikymmenen aikana Espoo Clean Heat -projektissa. Tämä vaatii uudenlaista teknologiaa, osaamista ja toimintatapoja. Caverionilla Maintpartnerin uutena omistajana on hyvät mahdollisuudet kehittää käyttö- ja kunnossapitoliiketoimintaansa. Uusi sopimus mahdollistaa syvenevän kumppanuuden Maintpartnerin kanssa ja tukee meitä muutosmatkallamme", Fortumin Suomen lämmitys- ja jäähdytysliiketoiminnan johtaja Timo Piispa sanoo.

"Olemme todella iloisia saadessamme jatkaa monivuotista kumppanuuttamme Fortumin kanssa myös Uudellamaalla ja olla osa Espoon muutosta hiilineutraalin kaukolämmön kaupungiksi 2020-luvulla. On hienoa aloittaa Maintpartnerin ja Caverionin yhteinen matka näin merkittävällä luottamuksenosoituksella asiakkaalta. Uskon vahvasti, että uudesta yhtiökokonaisuudestamme tulee paljon enemmän kuin osiensa summa - sekä asiakkaillemme että työntekijöillemme", sanoo Elina Engman, Caverionin Teollisuuden ratkaisut -divisioonan johtaja.

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka kehittää ja tarjoaa asiakkailleen ratkaisuja liittyen sähköön, lämpöön, jäähdytykseen ja resurssitehokkuuden parantamiseen.

Fortum kuuluu yhteen Caverionin tärkeimmistä asiakassegmenteistä, teollisuusasiakkaisiin. Lue lisää palveluistamme (https://www.caverion.fi/asiakkaat/teollisuus)

Kuvat: Fortum

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa.

Caverionin vuoden 2019 liikevaihto oli noin 2,1 miljardia euroa. Olemme Euroopan johtavia teknisiä ratkaisuja kiinteistöille ja teollisuudelle tarjoavia yhtiöitä. Caverionilla on kaksi liiketoimintayksikköä: Projektit ja Palvelut.