HKScan Oyj, pörssitiedote 9.10.2020 klo 15.30

HKScan Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

HKScan Oyj:n suurimmat osakkeenomistajat ovat osakkeenomistajien nimitystoimikunnan työjärjestyksen mukaisesti valinneet seuraavat henkilöt nimitystoimikunnan jäseniksi:

Veikko Kemppi, toimitusjohtaja, LSO Osuuskunta
Per Lindahl, hallituksen puheenjohtaja, Lantmännen ek. för.
Reima Rytsölä, varatoimitusjohtaja, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma

Lisäksi HKScan Oyj:n hallituksen nimeämä jäsen nimitystoimikuntaan on hallituksen varapuheenjohtaja Jari Mäkilä.

Nimitystoimikunta valitsi keskuudestaan puheenjohtajaksi Veikko Kempin.

Osakkeenomistajien nimitystoimikunta on HKScan Oyj:n osakkeenomistajien toimielin, jonka tehtävänä on vuosittain valmistella yhtiön hallituksen jäsenten ja varajäsenten valintaa ja palkitsemista koskevat ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle. Nimitystoimikunnan tulee toimittaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle hyvissä ajoin ennen kuin hallitus kutsuu varsinaisen yhtiökokouksen koolle.

HKScan Oyj

Heidi Hirvonen
konsernin viestintäjohtaja

Lisätietoja: Veikko Kemppi, jolle soittopyynnöt välittää Marjukka Uutela-Hujanen, [email protected],puh. 010 570 6218.

HKScanin tavoite on kasvaa monipuoliseksi ruokataloksi. Yli sadan vuoden kokemuksella vastaamme kuluttajien ja asiakkaiden tarpeisiin ja valmistamme maistuvaa, terveellistä ja vastuullisesti tuotettua ruokaa. Meille HKScanissa vastuullisuuteen kuuluu ruoantuotannon kehittäminen koko arvoketjussa tiloilta kuluttajille. Kotimarkkinoitamme ovat Suomi, Ruotsi, Tanska ja Baltia. Lähes 7 000 ammattilaistamme varmistavat maistuvamman elämän - tänään ja huomenna. Monipuoliseen tuotevalikoimaamme kuuluvat siipikarjan-, sian ja naudanliha sekä lihavalmisteet ja ateriat.