HUHTAMÄKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.09.2021 KLO 11.00

Huhtamäen taloudellinen raportointi vuonna 2022

Huhtamäki julkaisee taloudelliset katsauksensa vuonna 2022 seuraavasti:

Tilinpäätöstiedote vuodelta 2021                       10.2.
Vuosikertomus 2021                                        28.2. alkava viikko
Osavuosikatsaus 1.1. - 31.3.2022                     27.4.
Puolivuosikatsaus 1.1. - 30.6.2022                    21.7.
Osavuosikatsaus 1.1. - 30.9.2022                     21.10.

Huhtamäki noudattaa hiljaista jaksoa ennen taloudellisten katsausten julkistamista. Tilinpäätöstiedotteen julkaisua edeltävä hiljainen jakso on neljä viikkoa. Puolivuosikatsauksen ja osavuosikatsausten julkaisua edeltävä hiljainen jakso alkaa raportoitavan katsauskauden viimeisenä päivänä.

Huhtamäki Oyj:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi keskiviikkona 27.4.2022. Hallitus kutsuu varsinaisen yhtiökokouksen koolle myöhemmin. Osakkeenomistaja voi vaatia yhtiökokoukselle kuuluvan asian sisällyttämistä yhtiökokouksen esityslistalle. Jotta vaatimus huomioidaan, se tulee toimittaa kirjallisena yhtiön hallitukselle viimeistään maanantaina 7.3.2022.

Calle Loikkanen, johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 010 686 7125

HUHTAMÄKI OYJ

Huhtamäestä
Huhtamäki on maailmanlaajuisesti johtava vastuullisten pakkausratkaisujen toimittaja, joka mahdollistaa hyvinvointia ja sujuvaa arkea kuluttajille ympäri maailmaa. Innovatiiviset tuotteemme suojaavat noutoruokaa ja elintarvikkeita, varmistaen niiden hygieenisyyden ja turvallisuuden, sekä ehkäisevät ruokahävikkiä. Toimimme kaikessa kestävää kehitystä edistäen. Olemme sitoutuneet saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon ja suunnittelemaan kaikki tuotteemme kierrätettäviksi, kompostoitaviksi tai uudelleenkäytettäviksi vuoteen 2030 mennessä.

Olemme mukana UN Global Compact -yritysvastuualoitteessa ja vuonna 2020 MSCI ESG Ratings antoi meille A-luokituksen asteikolla AAA ─ CCC. Tehdäksemme osamme ilmastonmuutoksen torjumiseksi olemme sitoutuneet asettamaan Science Based Targets -aloitteen hyväksymät tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet. EcoVadis on myöntänyt Huhtamäelle kultatason tunnustuksen vastuullisuustyöstämme.

Meillä on sadan vuoden historia ja vahva pohjoismainen perintö, ja toimimme 36 maassa ja 82 tuotantolaitoksessa ympäri maailmaa. Arvomme Välitä, Uskalla, Tee valmiiksi ohjaavat toimintaamme ja auttavat 18 200 työntekijäämme saamaan aikaan muutosta siellä missä sitä tarvitaan. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 3,3 miljardia euroa. Huhtamäki-konsernin pääkonttori on Espoossa, ja emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja siitä, kuinka kannamme vastuuta ruoan, ihmisten ja maapallon suojelemisesta löydät osoitteesta www.huhtamaki.com.

Huhtamäki on vuonna 1920 perustettu maailmanlaajuisesti toimiva noutoruoka ja elintarvikkepakkaus ratkaisujen toimittaja. Huhtamäki toimittaa ratkaisujaan miljardille kuluttajalle ja yritykselle ympäri maailman. Huhtamäki tarjoaa käyttötarkoituksen mukaisesti suunniteltuja pakkauksia ruoalle ja juomalle, lemmikkieläinten ruoalle sekä hygienia- ja kodinhoitotuotteille. Huhtamäki-konsernin pääkonttori on Espoossa.