HUHTAMÄKI OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 11.6.2021 KLO 8.00

Huhtamäki saattaa päätökseen Jiangsu Hihio-Art Packaging Co. Ltd:n liiketoimintojen oston Kiinassa

Huhtamäki on saattanut päätökseen Jiangsu Hihio-Art Packaging Co. Ltd:n liiketoimintojen oston Kiinassa. Jiangsu Hihio-Art Packaging on yksityisomisteinen paperipussien, käärepapereiden ja taivekartonkipakkausten valmistaja. Yritysoston myötä Huhtamaki vahvistaa asemaansa Aasian johtavana elintarvikepakkausten toimittajana, sekä laajentaa tuotevalikoimaansa palvellakseen paremmin nykyisiä ja uusia asiakkaitaan Kiinassa.

Huhtamäki työllistää noin 850 työntekijää neljässä tuotantoyksikköä Kiinassa. Hihio-Art Packaging Co. Ltd:n noin 200 työntekijää jatkavat Huhtamäen palveluksessa, osana vastaperustettua Huhtamaki Foodservice (Xuzhou) Limited -yhtiötä. Hankitun yhtiön liikevaihto vuonna 2020 oli noin 20 miljoonaa euroa, ja yrityskaupan velaton kauppahinta oli 27 miljoonaa euroa. Liiketoiminnot raportoidaan osana Foodservice Europe-Asia-Oceania -raportointisegmenttiä 11.6.2021 alkaen.

Katariina Hietaranta, lehdistösuhteet, puh. 010 686 7863

HUHTAMÄKI OYJ

Huhtamäestä
Huhtamäki on maailmanlaajuisesti johtava vastuullisten pakkausratkaisujen toimittaja, joka mahdollistaa hyvinvointia ja sujuvaa arkea kuluttajille ympäri maailmaa. Innovatiiviset tuotteemme suojaavat noutoruokaa ja elintarvikkeita, varmistaen niiden hygieenisyyden ja turvallisuuden, sekä ehkäisevät ruokahävikkiä. Toimimme kaikessa kestävää kehitystä edistäen. Olemme sitoutuneet saavuttamaan hiilineutraalin tuotannon ja suunnittelemaan kaikki tuotteemme kierrätettäviksi, kompostoitaviksi tai uudelleenkäytettäviksi vuoteen 2030 mennessä.

Olemme mukana UN Global Compact -yritysvastuualoitteessa ja vuonna 2020 MSCI ESG Ratings antoi meille A-luokituksen asteikolla AAA ─ CCC. Tehdäksemme osamme ilmastonmuutoksen torjumiseksi olemme sitoutuneet asettamaan Science Based Targets -aloitteen hyväksymät tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet. EcoVadis on myöntänyt Huhtamäelle hopeatason tunnustuksen vastuullisuustyöstämme.

Meillä on sadan vuoden historia ja vahva pohjoismainen perintö, ja toimimme 36 maassa ja 81 tuotantolaitoksessa ympäri maailmaa. Arvomme Välitä, Uskalla, Tee valmiiksi ohjaavat toimintaamme ja auttavat 18 100 työntekijäämme saamaan aikaan muutosta siellä missä sitä tarvitaan. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 3,3 miljardia euroa. Huhtamäki-konsernin pääkonttori on Espoossa, ja emoyhtiö Huhtamäki Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja siitä, kuinka kannamme vastuuta ruoan, ihmisten ja maapallon suojelemisesta löydät osoitteesta www.huhtamaki.com.

Huhtamäki on vuonna 1920 perustettu maailmanlaajuisesti toimiva noutoruoka ja elintarvikkepakkaus ratkaisujen toimittaja. Huhtamäki toimittaa ratkaisujaan miljardille kuluttajalle ja yritykselle ympäri maailman. Huhtamäki tarjoaa käyttötarkoituksen mukaisesti suunniteltuja pakkauksia ruoalle ja juomalle, lemmikkieläinten ruoalle sekä hygienia- ja kodinhoitotuotteille. Huhtamäki-konsernin pääkonttori on Espoossa.