Incap Oyj                                21.6.2021 kello 12.30
Sisäpiiritieto

INCAPIN INTIAN TEHTAAT JATKAVAT OSITTAISTA TOIMINTAA. INCAPIN AIEMMIN JULKISTAMAT NÄKYMÄT VUODELLE 2021 SÄILYVÄT ENNALLAAN.

Karnatakan osavaltio jatkaa taistelua koronaviruspandemiaa vastaan ja laajentaa sen rajoittamistoimia, esimerkiksi kokoontumisrajoituksia. Karnatakan sulkutilaa on jatkettu 5.7.2021 asti. Osavaltion hallitus on kuitenkin lieventänyt tiettyjä rajoituksia ja indikoinut, että toimintaa voidaan alkaa vapauttaa vaiheittain lähiviikkojen aikana.

Incapin tehtaiden lupa toimia on edelleen voimassa, ja yhtiö jatkaa osittaista toimintaa noudattaen hallituksen määräyksiä.

Intian tehtaiden sulkemisella ja osittaisella toiminnalla ei ole vaikutusta yhtiön 21.4.2021 julkistamiin vuoden 2021 näkymiin. Incapin aiemmin julkistamat näkymät vuodelle 2021:

Incap arvioi, että yhtiön liikevaihto, oikaistu liikevoitto (EBIT) ja liikevoitto (EBIT) vuonna 2021 ovat selvästi suurempia kuin vuonna 2020.

Liikevaihto- ja liikevoittoennusteen noston taustalla vaikuttavat Incapin Intian liiketoiminnan vahva kehitys ja tehtaiden laajennuksen käyttöönotto, joka on edennyt arvioitua nopeammin. Myös asiakkaiden ennusteisiin ja yhtiön liiketoiminnan kehityksestä tekemiin arvioihin liittyvä näkyvyys on parantunut aiemmasta.

Arviot perustuvat oletukseen, ettei koronaviruspandemiatilanteessa, valuuttakursseissa tai komponenttien saatavuudessa tapahdu merkittäviä muutoksia, ja ne pohjautuvat sekä Incapin asiakkaiden ennusteisiin että yhtiön omaan arvioon liiketoiminnan kehityksestä.

Jollei pandemiasta tule lisätietoa, jolla olisi negatiivinen vaikutus Incapin näkymiin, Incap ei jatka tiedottamista aiheesta.

INCAP OYJ

Otto Pukk, toimitusjohtaja, puh. +372 508 0798 (englanniksi)
Murthy Munipalli, Incap Intian toimitusjohtaja, puh. +91 98802 31431 (englanniksi)

Jakelu:

Yhtiön kotisivut www.incapcorp.com

INCAP LYHYESTI

Incap Oyj on globaali elektroniikan sopimusvalmistaja, joka tarjoaa valmistuspalveluita keskitetysti. Luotettuna kumppanina Incap on asiakkaidensa tukena koko valmistusarvoketjun läpi – oli kyse sitten suurista monikansallisista yhtiöistä, keskisuurista yrityksistä tai pienistä startupeista. Incap tarjoaa uusinta teknologiaa vahvan yrittäjähenkisen ilmapiirin ja erittäin osaavan henkilöstönsä voimin. Yhtiöllä on toimintaa Suomessa, Virossa, Intiassa, Isossa-Britanniassa, Slovakiassa ja Hong Kongissa, ja sen palveluksessa on noin 1 900 työntekijää. Incapin osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1997 lähtien.

Incap on vuonna 1982 perustettu kansainvälisesti toimiva sopimusvalmistaja. Incapin asiakkaat ovat oman alansa johtavia korkean teknologian laitetoimittajia, joille Incap tuottaa kilpailukykyä strategisena kumppanina. Incapilla on tammikuussa 2020 tehdyn AWS Electronics Groupin yrityskaupan jälkeen toimintaa Suomessa, Virossa, Intiassa, Slovakiassa, Isossa-Britanniassa ja Kiinassa. Yhtiö on keskittynyt pääosin korkean teknologian teollisuuselektroniikan osa- ja kokonaissovelluksien valmistamiseen. Tyypillisiä teollisuuselektroniikan loppusovelluksia ovat mm.