Etsi

Valoe Oyj                                      Pörssitiedote  2.12.2019 klo 16.10

José Basso, syntynyt 1965, on nimitetty Valoe Oyj:n johtoryhmän jäseneksi.

Lisäksi José Basso on nimitetty Valoen Liettuan liiketoiminnoista vastaavaksi johtajaksi. José Basso vastaa Vilnassa sijaitsevan aurinkokennotehtaan toiminnasta ja työskentelee Vilnassa joulukuun 2019 alusta alkaen.

José Bassolla on mittava kokemus kansainvälisestä liiketoiminnasta. Vuodesta 2006 alkaen hän on toiminut Savcor Face Ltd:n ja Savcor Mexicon toimitusjohtajana vastuualueenaan Pohjois-Amerikan markkinat. José Basson johdossa yhtiön toiminta ja kannattavuus paranivat merkittävästi vuosittaisen kasvun ollessa keskimäärin noin 85 prosenttia 10 vuoden ajan ja käyttökatteen noustessa vuosittain keskimäärin noin 28 prosenttia viimeisen viiden vuoden aikana.

José Bassolla on elektroniikka-alan tutkinto, University of Coimbra, Portugali, sekä MBA-tutkinto, INDEG/ISCTE, Lissabon, Portugali.

Mikkelissä 2. päivänä joulukuuta 2019

Valoe Oyj

HALLITUS

Toimitusjohtaja Iikka Savisalo, Valoe Oyj
p. 0405216082
email: [email protected]

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan teknologiaan pohjautuvaa automaattista aurinkosähkömodulien valmistustekniikkaa, modulien valmistuslinjoja, moduleita sekä modulien avainkomponentteja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä.

Valoe on innovatiivinen teknologiayhtiö, joka on erikoistunut uusiutuvan energian tehokkaan käyttöönoton kehittämiseen nykyisiä ja tulevaisuuden tarpeita varten. Yhtiö toimii sekä Suomessa että globaaleilla markkinoilla. Valoe valmistaa uuden sukupolven korkealaatuisia, tehokkaita ja paremmin sähköä tuottavia aurinkopaneeleja Suomessa. Yhtiö uutta aurinkosähköteknologiaa, automatisoituja paneelitehtaita ja tuotantolinjoja ulkomaille, erityisesti kehittyviin maihin.