Etsi

Kauko Oy
2.12.2019

Kauko Oy:n lämpöpumppuliiketoiminta Panasonicille

Aspo-konserniin kuuluva Kauko Oy ja kansainvälinen elektroniikkalaitteiden valmistaja Panasonic ovat sopineet, että Panasonic-lämpöpumppujen jakelu siirtyy 1.1.2020 alkaen Kaukolta Panasonicille. Kaukon lämpöpumpuista vastaava henkilökunta siirtyy Panasonicin palvelukseen, ja myynnin lisäksi kaikki jälkimarkkinointiin kuten huoltoon sekä korjauksiin liittyvät asiat siirtyvät Panasonicin hoidettavaksi.

Kauko on ollut vuodesta 1988 lähtien Panasonic-ilmalämpöpumppujen jakelija Suomessa. Muualla Euroopassa Panasonic on järjestänyt jakelun suoraan omalla organisaatiollaan, ja nyt julkistetun liiketoimintakaupan myötä Panasonicin oma jakelutoiminta kattaa koko Euroopan.

”Olemme erittäin tyytyväisiä liiketoimintakauppaan. Uskomme, että tänään julkistetulla järjestelyllä voidaan varmistaa asiakkaiden, jälleenmyyjien, Kaukon henkilökunnan sekä Panasonicin toiveet jakelun osalta. Tämä on hyvä ja looginen järjestely myös Aspon näkökulmasta. Kauko voi nyt entistäkin paremmin keskittyä ydinliiketoimintoihinsa”, sanoo Aspo Oyj:n toimitusjohtaja ja Kauko Oy:n hallituksen puheenjohtaja Aki Ojanen.

Kaukon ja Panasonicin yli 50 vuotta kestänyt yhteistyö jatkuu liiketoimintakaupan jälkeenkin vahvana. Kauko jatkaa yhä Panasonicin muiden b-to-b-tuotteiden ja -ratkaisujen jakelijana Suomessa.

Aki Ojanen
Aspo Oyj:n toimitusjohtaja ja Kaukon hallituksen puheenjohtaja

Juha Rytkönen
Kauko Oy:n toimitusjohtaja