Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

Tikkurila Oyj, Suurimmat osakkeenomistajat, 29.6.2020 klo 17.50

Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus: Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman omistusosuus Tikkurilassa alittanut 5,0 prosentttia.

Tikkurila Oyj (y-tunnus 0197067-4 (http://tel:0197067-4)) on 26.6.2020 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varmalta, jonka mukaan sen omistusosuus Tikkurila Oyj:n osakkeista on alittanut 1/20 (5 %) rajan 26.6.2020.

Ilmoituksen jälkeen Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman omistus Tikkurila Oyj:ssä oli yhteensä 1 693 525 osaketta, mikä vastaa 3,84 prosenttia Tikkurila Oyj:n osakkeista ja äänimäärästä.

Sanna lehti, lakiasiainjohtaja, Tikkurila Oyj
p.  040 5111 757 (http://tel:040 5111 757)

Tikkurila on johtava pohjoismainen maalialan yritys. Kehitämme vuosikymmenten kokemuksella korkealuokkaisia tuotteita ja palveluita, jotka tarjoavat asiakkaillemme ajan ja sään kestävää laatua. Noin kymmenessä maassa toimivat 2 700 työntekijäämme haluavat luoda kestävää tulevaisuutta merkityksellisten pintojen avulla. Liikevaihtomme oli 562 miljoonaa euroa vuonna 2018. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingissä. Pohjoismaista laatua alusta loppuun vuodesta 1862.  www.tikkurilagroup.fi