Etsi

KONECRANES OYJ  LEHDISTÖTIEDOTE  2.1.2020 klo 8.00
Konecranes on saanut MHE-Demagin oston päätökseen

Konecranes Oyj on tänään saanut päätökseen Jebsen & Jessenin omistuksessa olevan 50 % osuuden oston MHE-Demagista, 5.12.2019 annetun ilmoituksen mukaisesti. Yhdistetyt Konecranesin ja MHE-Demagin toiminnot aloittavat 2.1.2020.

Kaupan myötä Konecranes vahvistaa läsnäoloaan ja kasvattaa markkina-asemaansa strategisesti tärkeillä ja nopeasti kasvavilla Kaakkois-Aasian markkinoilla. Tämän lisäksi kauppa luo Konecranesille lähtökohdat tavoitella noin 10 miljoonan euron vuotuisia synergioita EBITA-tasolla vuoteen 2022 mennessä.

KONECRANES OYJ
Eero Tuulos
Sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Konecranes toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2018 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,16 miljardia euroa. Konsernilla on 16 200 työntekijää 50 maassa. Konecranes Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).

www.konecranes.com

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessi teollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2013 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 100 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 800 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).