Konecranes on päättänyt lomautuksiin liittyvät yhteistoimintaneuvottelut henkilöstön edustajien kanssa. Neuvottelujen piirissä olivat kaikki yrityksen Suomen työntekijät, yhteensä noin 2 000 henkilöä. Yt-neuvottelut käynnistettiin viime viikolla koronaviruspandemian aiheuttamien liiketoimintavaikutusten vuoksi.

Lomautukset toteutetaan Suomessa eri yksiköiden ja toimintojen liiketoimintatarpeiden mukaisesti. Lomautukset voidaan toteuttaa esimerkiksi lyhennettynä työviikkona. Kuten viime viikolla viestittiin (https://www.konecranes.com/press/in-finnish/50376), lomautusten kesto on enimmillään 90 päivää vuoden 2020 aikana. Suomeen kohdistuvien sopeuttamistoimien lisäksi Konecranes on jo aktiivisesti etsinyt kustannussäästöjä globaalisti kaikissa toiminnoissaan.
Niina Suhonen, viestintäjohtaja
Sähköposti: [email protected]tai puhelin: +358 40 843 9438

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli yhteensä 3,33 miljardia euroa. MHE-Demag mukaan lukien konsernilla on noin 18 000 työntekijää 50 maassa.

Konecranesin osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR).