Anneettuun tiedotteeseen lisätään seuraava: Sisäpiiritieto 20.4.2022 kello 14:14

Odotamme konsernin tilikauden 2022 liikevaihdon kasvavan ennustettua enemmän edelliseen tilikauteen verrattuna.  Uusi ohjeistus vuodelle 2022: Vuoden 2022 liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 15-25 % vuodesta 2021 (28,3-31,0 milj. €).  Yhtiön tilauskanta tilikaudelle 2022 on kasvanut odotuksia vahvemmin eikä epävarma geopoliittinen tilanne ole vaikuttanut yhtiön liikevaihdon kehitykseen ensimmäisen kvartaalin aikana. Geopoliittinen tilanne ja Covid19-pandemia voivat toisella vuosipuolikkaalla tuoda haasteita yhtiön tai asiakkaiden käyttämien valmistusmateriaalien saatavuuteen ja aiheuttaa siten häiriöitä omassa ja asiakkaiden tuotannossa. Materiaalisaatavuuden tavanomaista haasteellisemman ennustettavuuden vuoksi pidämme liikevaihdon ohjeistuksen laveana.

Aikaisempi ohjeistus vuodelle 2022: Vuoden 2022 liikevaihdon arvioidaan kasvavan 5-15 % vuodesta 2021. Uusi tuotantolaitos valmistuu kesän 2022 aikana, jonka jälkeen toiminta muuttaa uuteen tuotantolaitokseen ja tuotannon ylösajo aloitetaan. Tämän muutoksen vuoksi kannattavuuden osalta ei anneta tarkkaa ohjeistusta vuodelle 2022.

Yrjö Trög, Toimitusjohtaja

Norrhydro Group Oyj

Puh. +358 40 029 1229

Hyväksytty neuvonantaja:

Translink Corporate Finance Oy

Jari Lauriala, Managing Partner

Puh. +358 40 091 8855

Sami Miettinen, Partner

Puh. +358 400 735 835

Jakelu:

Norrhydro Group Oyj lyhyesti

Norrhydro on vuonna 1985 perustettu suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä sekä energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoaja ja järjestelmätoimittaja, joka on erikoistunut korkealaatuisiin, räätälöityihin ja energiatehokkaisiin hydraulisylintereihin ja vaativiin lineaarisiin liikkeenohjausjärjestelmiin sekä liikkuviin kalustoihin. Yhtiöllä on yli 35 vuoden kokemus asiakkaan tarpeisiin räätälöityjen hydraulisylintereiden ja lineaaristen liikkeenohjausjärjestelmien kehittämisestä ja valmistamisesta kaikkein vaativimpiin olosuhteisiin ja ympäristöihin.Yhtiön vuoden 2021 liikevaihto oli 24,7 miljoonaa euroa, käyttökate (EBITDA) 3,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,2 miljoonaa euroa.

Liitteet

Norrhydro on suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä ja yksi Pohjoismaiden johtavista energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoajista. Kehittämme ja valmistamme innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä hydrauliikkaratkaisuja muun muassa metsäkone-, materiaalinkäsittely-, kaivos-, maanrakennus- ja meriteollisuuden tarpeisiin. Norrhydron tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä Norrdigi®-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa edistyksellistä ja globaaleilla markkinoilla ainutlaatuista teknologiaa, joka vähentää päästöjä.