Etsi

Lassila & Tikanoja Oyj
8.11.2019 klo 18.00

Lassila & Tikanoja Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksista

Lassila & Tikanoja Oyj on vastaanottanut 6.11.2019 Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Kabouter Management LLC:n osakeomistus Lassila & Tikanojasta laski alle 5 %:n rajan 6.11.2019. Kabouter Management LLC:n välillinen osakeomistus Lassila & Tikanojasta laski 1 909 088 osakkeeseen, mikä on 4,92 % Lassila & Tikanojan osakkeiden ja äänten kokonaismäärästä. Lassila & Tikanoja on käyttänyt ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa yhtiön rekisteröityä kokonaisosake- ja äänimäärää 38 798 874.

Kabouter Management LLC:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä
% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaYhteenlaskettu %-osuusKohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen alle 5 % alle 5 %38 798 874
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)7,53 % 7,53 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / osakelaji
ISIN-koodi
 Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
 Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja  9:7)Suora (AML 9:5) Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009010854  1 909 088 0 4,92 %
A YHTEENSÄ1 909 0884,92 %

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi%-osuus osakkeista ja äänistä%-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaOsakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä:
Kabouter International Opportunities Fund II, LLCalle 5 % alle 5 %
International Select Partners, LPalle 5 % alle 5 %
CFP (Separately Managed Account II)alle 5 % alle 5 %
Kabouter International Opportunities Fund II, LLCalle 5 % alle 5 %
Kabouter International Mission Fund, LLCalle 5 % alle 5 %

Kabouter Management LLC:n kokonaisomistus on ilmoituksen mukaan pudonnut alle 5 prosentin.

LASSILA & TIKANOJA OYJ

Eero Hautaniemi

toimitusjohtaja Eero Hautaniemi, puh. 010 636 2810
talousjohtaja Valtteri Palin, puh. 040 734 7749

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit ja kiinteistöt mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme säilyttämään kiinteistöjen ja materiaalien arvon sekä säästämään ympäristöä. Teemme tämän tarjoamalla vastuullisia ja kestäviä palveluratkaisuja, jotka helpottavat asiakkaidemme arkea. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 802,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 600 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Jakelu:
www.lt.fi

L&T:n liiketoiminta on jaettu neljään toimialaan, jotka ovat Ympäristöpalvelut, Teollisuuspalvelut, Kiinteistöpalvelut ja Uusiutuvat energialähteet. Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi tarjoamalla asiakkailleen materiaali-, energia- ja kustannustehokkuutta edistäviä palveluratkaisuja. Yhtiö kerää erilaisia materiaalivirtoja ja ohjaamme niitä hyötykäyttöön. Autamme asiakkaitamme vähentämään jätteen syntyä, raaka-aineiden ja energian kulutusta.