Etsi

Lehto Group on saanut päätökseen syyskuussa käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelunsa. Neuvottelut käytiin yhtiön kannattavuuden parantamiseksi sekä henkilöstö- ja tehdaskapasiteetin sopeuttamiseksi tämänhetkisen tarpeen tasolle.

Neuvottelujen seurauksena toteutettavat irtisanomiset, osa-aikaistamiset ja lomautukset vastaavat noin 144 henkilötyövuotta ja niiden arvioidaan tuottavan vajaan 7 miljoonan euron kulusäästöt vuositasolla. Pääosa toimenpiteistä kohdistuu tehdastuotantoon, jossa henkilöstöä lomautetaan tämän ja ensi vuoden aikana yhteensä 100 henkilötyövuoden verran.

Neuvottelut koskivat lähes kaikkia yksiköitä Suomessa ja arviolta yhteensä noin 540 henkilöä. Neuvottelun ulkopuolelle jäivät Asunnot-palvelualue putkiremontti-liiketoimintoineen sekä Insinööritoimisto Mäkeläinen Oy. Toimitilat-palvelualueesta neuvottelu koski ainoastaan jäljellä olevia peruskorjaustoimintoja.

Lisätiedot:

Kaarle Törrönen
Henkilöstöjohtaja, Lehto Group Oyj
Puh. 050 437 0060

Lehto Group on suomalainen rakennusalan konserni, joka keskittyy toiminnassaan kehittämäänsä talousohjatun rakentamisen toimintamallin hyödyntämiseen. Talousohjatussa rakentamisessa toteutus ja suunnittelu on integroitu kustannushyötyjen saavuttamiseksi. Lehdon kehittämät rakennusalan innovaatiot perustuvat modulaariseen toteutustapaan, jolla saavutetaan kustannushyötyjen lisäksi rakentamisen parempaa laatua. Modulaarisella toimintamallilla Lehto voi tarjota asiakkailleen nopean ja vaivattoman prosessin avaimet käteen -periaatteella suunnittelusta toteutukseen.