Lehto Group aloittaa yhteistoimintaneuvottelut toimenpiteistä kannattavuuden parantamiseksi sekä henkilöstö- ja tehdaskapasiteetin sopeuttamisesta tämänhetkisen tarpeen tasolle.

Lehto arvioi, että nyt käynnistyvät yt-neuvottelut voivat johtaa yhteensä enintään 150 henkilötyövuoden vähentämiseen, jolla tavoitellaan noin 7 miljoonan euron vuosittaisia kulusäästöjä. Neuvoteltaviin asioihin kuuluvat mahdolliset irtisanomiset, lomautukset, osa-aikaistamiset, työtehtävien muutokset ja siirrot toisiin tehtäviin, sekä näihin liittyvät uudelleenkoulutuskysymykset. YT-neuvottelut arvioidaan saatavan päätökseen lokakuun 2019 loppuun mennessä.

Neuvottelut koskevat lähes kaikkia yksiköitä Suomessa. Neuvottelun ulkopuolelle jäävät Asunnot-palvelualue putkiremontti-liiketoimintoineen sekä Insinööritoimisto Mäkeläinen Oy, joiden nykyinen projektikanta ei anna aihetta toimenpiteisiin. Toimitilat-palvelualueesta neuvottelu koskee ainoastaan jäljellä olevia peruskorjaustoimintoja. L

Lehdon Suomen yksiköissä työskenteli kesäkuun 2019 lopussa yhteensä 1524 henkilöä, joista tehdastoiminnoissa 374 henkilöä. Yt-neuvottelut koskevat yhteensä noin 540 henkilöä.

Lehto Group on suomalainen rakennusalan konserni, joka keskittyy toiminnassaan kehittämäänsä talousohjatun rakentamisen toimintamallin hyödyntämiseen. Talousohjatussa rakentamisessa toteutus ja suunnittelu on integroitu kustannushyötyjen saavuttamiseksi. Lehdon kehittämät rakennusalan innovaatiot perustuvat modulaariseen toteutustapaan, jolla saavutetaan kustannushyötyjen lisäksi rakentamisen parempaa laatua. Modulaarisella toimintamallilla Lehto voi tarjota asiakkailleen nopean ja vaivattoman prosessin avaimet käteen -periaatteella suunnittelusta toteutukseen.