Lehto Group aloittaa yhteistoimintaneuvottelut toimenpiteistä kannattavuuden parantamiseksi sekä henkilöstö- ja tehdaskapasiteetin sopeuttamisesta tämänhetkisen tarpeen tasolle.

Lehto arvioi, että nyt käynnistyvät yt-neuvottelut voivat johtaa yhteensä enintään 150 henkilötyövuoden vähentämiseen, jolla tavoitellaan noin 7 miljoonan euron vuosittaisia kulusäästöjä. Neuvoteltaviin asioihin kuuluvat mahdolliset irtisanomiset, lomautukset, osa-aikaistamiset, työtehtävien muutokset ja siirrot toisiin tehtäviin, sekä näihin liittyvät uudelleenkoulutuskysymykset. YT-neuvottelut arvioidaan saatavan päätökseen lokakuun 2019 loppuun mennessä.

Neuvottelut koskevat lähes kaikkia yksiköitä Suomessa. Neuvottelun ulkopuolelle jäävät Asunnot-palvelualue putkiremontti-liiketoimintoineen sekä Insinööritoimisto Mäkeläinen Oy, joiden nykyinen projektikanta ei anna aihetta toimenpiteisiin. Toimitilat-palvelualueesta neuvottelu koskee ainoastaan jäljellä olevia peruskorjaustoimintoja. L

Lehdon Suomen yksiköissä työskenteli kesäkuun 2019 lopussa yhteensä 1524 henkilöä, joista tehdastoiminnoissa 374 henkilöä. Yt-neuvottelut koskevat yhteensä noin 540 henkilöä.

Lehto Group on suomalainen rakennus- ja kiinteistöalan konserni, joka keskittyy talousohjattuun rakentamiseen. Talousohjatussa rakentamisessa tavoitteena on vahvalla suunnittelun ohjauksella ja moduuleihin perustuvilla innovaatioilla tehostaa rakentamisen yleisiä käytäntöjä, tuottaa asiakkaalle merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä sekä varmistaa rakentamisen korkea laatu. Yhtiön missio on olla innovatiivinen rakennusalan uudistaja.