Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

Osana käynnissä olevaa CE-merkintäprosessia BBS-Bone Substitutes Oyj (BBS) on sopinut valvovan viranomaisen kanssa ensimmäisen tarkastuskäynnin ajankohdaksi 15.-18.11.2022. Tarkastuskäynti liittyy yhtiön ensimmäiseen tuotteeseen (ARTEBONE® Paste -luuntäytekorvike).

”Viranomaiset arvioivat maaliskuussa, että hyväksyntäprosessi kestää kokonaisuudessaan 8-12 kuukautta hakemuksen jättöpäivästä (9.3.2022), joten etenemme toistaiseksi suunnitelman ja aiemmin kerrotun mukaisesti”, sanoo Ilkka Kangasniemi, BBS:n toimitusjohtaja.

Valvova viranomainen on käynyt läpi yhtiön toimittamaa dokumentaatiota ja tämän lisäksi prosessiin kuuluu kaksi erillistä tarkastuskäyntiä yhtiön toimintoihin. Toinen tarkastuskäynti on alustavasti sovittu helmikuulle 2023. Kummankin arviointikäynnin jälkeen viranomaiset toimittavat yhtiölle tarkastusraportin. Yhtiö tiedottaa viranomaisten havainnoista erikseen.

Lisätietoa:

Ilkka Kangasniemi, toimitusjohtaja
p. 040 708 0307, s-posti: [email protected]

BBS lyhyesti

BBS-Bioactive Bone Substitutes on vuonna 2003 toimintansa aloittanut terveysteknologiayhtiö. Olemme kehittäneet uuden tuotteen vaikeiden luumurtumien ja luutumisongelmien hoitoon. Tavoitteemme on tarjota uuden sukupolven lääkinnällisiä tuotteita luuvaurioiden hoitoon ortopedisessa kirurgiassa. Lääkealalla kehitys- ja tutkimustyö vaatii pitkäjänteisyyttä ja rohkeutta kehittää uusia asioita. Tästä meillä on näyttöä jo yli 20 vuoden ajalta. Toiminnallemme on ominaista huippuasiantuntemus, innovatiivisuus sekä työstään innostuneet ja siihen sitoutuneet työntekijät. Kehittämämme ARTEBONE® on tuotekehityksen loppumetreillä, ja haemme sille kaupallistamisen EU-alueella mahdollistavaa CE-merkintää. Olemme oululainen yritys, jolla on lääketehdasluvan omaava tehdas Reisjärvellä.

BBS-Bioactive Bone Substitutes Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq First North Growth Market Finlandissa and Nasdaq First North Growth Market Swedenissä.

Lisätietoa: www.bbs-artebone.fi

BBS-Bioactive Bone Substitutes Oyj on vuonna 2003 perustettu biolääketieteellinen teknologiayritys, joka kehittää, valmistaa ja kaupallistaa, bioaktiivisia lääkinnällisiä laitteita ja implantteja ortopediseen kirurgiaan. Yhtiön hallinto ja laadunvalvontalaboratorio sijaitsevat Oulussa ja EU-sertifioitu tuotantolaitos Reisjärvellä. Yhtiö on tuotekehitysvaiheen loppuvaiheessa ja lähestyy ensimmäisen tuotteen lanseerausta markkinoille.