Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

Loudspring Oyj

Company announcement, inside information

8 November 2022 at 12:45

Correction refers to this announcement to be considered inside information and an reference has been added.

As communicated in Loudsprings Q3 summary, Eagle Filters offer pipeline has had several large cases under final negotiations. Eagle Filters has now secured orders for gas turbine inlet air filters totaling EUR 2.8 million. The orders are booked into Eagle Filters' fourth quarter 2022 order intake with deliveries planned to commence during Q4 2022 and completed during 2023. These large orders result in increased working capital needs.

Eagle Filters has developed a high-performance air filtration technology that significantly reduces energy consumption and emissions of gas turbines. Eagle's technology delivers up to millions of euros annual savings (per turbine) to the customer.

Loudspring on vuonna 2005 perustettu sijoitusyhtiö, joka omistaa osuuksia ympäristön tai resurssien säästämisestä liiketoimintaa tekevistä yhtiöistä. Loudspring omistaa yhtiöitä suoraan, mutta sen toimintamalli vastaa pitkälti alkuvaiheen Cleantech – rahastoa. Loudspring on aktiivinen omistaja, joka keskittyy portfolionsa ydinyhtiöiden kehittämiseen. Loudspringin omistuksista viisi (ResQ Club, Eagle Filters, Sofi Filtration, Nuuka Solutions ja Enersize) kuuluvat noin 20-85 % omistusasteilla sen ydinportfolioon, joka muodostaa suurimman osan Loudspringin arvosta.