Etsi

FORTUM PÖRSSITIEDOTE 1.8.2019 klo 9:00 EET

Fortumin hallituksen jäsen Marco Ryan on ilmoittanut jättävänsä paikkansa hallituksessa. Marco Ryan siirtyy energiayhtiö BP:n palvelukseen.

Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikunta on arvioinut hallituksen toimintakyvyn Marco Ryanin eron johdosta. Nimitystoimikunta toteaa hallituksen antaman suosituksen mukaisesti, että hallitus on täysin toimintakykyinen ja voi jatkaa nykyisellä kokoonpanolla 2020 varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

Fortum Oyj

Ingela Ulfves

Johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Sirpa-Helena Sormunen, hallituksen sihteeri, konsernin lakiasiainjohtaja
Puh. 010 452 5350

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Fortum vastaa asiakkaiden tarpeisiin tuottamalla, myymällä ja jakelemalla sähköä ja lämpöä sekä tarjoamalla energia-alan asiantuntijapalveluita. Yhtiön toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Vuonna 2015 Fortumin liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 0,8 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 7 800 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.