FORTUM PÖRSSITIEDOTE 1.8.2019 klo 9:00 EET

Fortumin hallituksen jäsen Marco Ryan on ilmoittanut jättävänsä paikkansa hallituksessa. Marco Ryan siirtyy energiayhtiö BP:n palvelukseen.

Fortumin osakkeenomistajien nimitystoimikunta on arvioinut hallituksen toimintakyvyn Marco Ryanin eron johdosta. Nimitystoimikunta toteaa hallituksen antaman suosituksen mukaisesti, että hallitus on täysin toimintakykyinen ja voi jatkaa nykyisellä kokoonpanolla 2020 varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka.

Fortum Oyj

Ingela Ulfves

Johtaja, sijoittajasuhteet ja talousviestintä

Sirpa-Helena Sormunen, hallituksen sihteeri, konsernin lakiasiainjohtaja
Puh. 010 452 5350

Edistämme asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Meidän tehtävämme on vauhdittaa muutosta uudistamalla energiajärjestelmää, parantamalla resurssitehokkuutta ja tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja. Näin tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme.

Fortumin ydinosaamista on hiilidioksidipäästötön sähköntuotanto ja vankka asiantuntemus voimalaitosten käytössä. Lisäksi yhtiö on sähkömarkkinoiden, sähkökaupan ja sähkön ja lämmön yhteistuotannon asiantuntia. Tälle perustalle rakennamme tulevaisuutemme.