Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote - Muutokset omien osakkeiden omistuksessa
6. huhtikuuta 2021 kello 19.30 Suomen aikaa

Nordea Bank Oyj ("Nordea") on tänään luovuttanut maksutta yhteensä 1 063 981 hallussaan ollutta omaa osakettaan muuttuvia palkkioita koskevien ohjelmien piiriin kuuluville henkilöille.

24. maaliskuuta 2021 ilmoitetun hallituksen päätöksen mukaisesti Nordea on luovuttanut 1 063 981 hallussaan ollutta omaa osakettaan. Näin täytetään Nordean sitoumukset muuttuvia palkkioita koskevien ohjelmien piiriin kuuluville henkilöille.

Omien osakkeiden luovuttamisen jälkeen Nordealla on palkkiotarkoituksessa hallussaan 7 120 591 omaa osakettaan.

Matti Ahokas, sijoittajasuhteet, 09 5300 8011
Konserniviestintä, 010 416 8023 tai [email protected]
Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 6. huhtikuuta 2021 kello 19.30 Suomen aikaa.

Nordea on johtava pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Nordea on yleispankki, joka tarjoaa kattavia palveluja. Vuonna 2019 liiketoiminnan tuotot olivat 8,5 miljardia euroa ja taseen loppusumma oli 554,8 miljardia euroa. Meillä on toimipaikka 20 maassa, muun muassa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Nämä neljä Pohjoismaata ovat kotimarkkina-alueemme, ja yhdessä ne muodostavat maailman kymmenenneksi suurimman talouden.

Nordea on markkina-arvolla mitattuna Euroopan kymmenen suurimman finanssipalveluyrityksen joukossa. Nordea on taloudellisesti vakaa pankki ja yksi harvoista eurooppalaisista pankeista, joilla on AA-luokitus.