Etsi

Adapteo Oyj Pörssitiedote 27.11.2019 klo 09:00 CET

Adapteo, johtava pohjoiseurooppalainen siirtokelpoisten tilaratkaisujen tarjoaja, ilmoittaa muutoksista konserninsa johtoryhmässä. Talousjohtaja ja konsernin johtoryhmän jäsen Timo Pirskanen jättää yhtiön yhteisellä päätöksellä tänään 27.11.2019. Erik Skånsberg aloittaa väliaikaisena talousjohtajana ja jatkaa tehtävässä siihen asti, kunnes pysyvä seuraaja on nimitetty. Lisäksi väliaikainen sijoittajasuhdejohtaja on nimitetty.

-    "Haluan kiittää Timoa hänen panoksestaan Adapteon talousosaston muodostamisessa ja hänen työstään Adapteon listautumisessa. Hän on kokenut ja strateginen talousalan ammattilainen, jonka kokemus aiemmista onnistuneista listautumisista oli tekijä, joka edesauttoi merkittävästi Adapteon listaamista erittäin tiukassa aikataulussa. Adapteo tarvitsee kuitenkin liiketoiminnallisesti suuntautuneen talousjohtajan, jonka huomio on Adapteon suorituskyvyn kehittämisessä päämarkkina-alueillamme. Toivotan Timolle kaikkea hyvää tulevaisuudessa", sanoo Adapteon toimitusjohtaja Philip Isell Lind af Hageby.

Erik Skånsberg on nimitetty väliaikaiseksi talousjohtajaksi ja konsernin johtoryhmän väliaikaiseksi jäseneksi. Hän aloittaa väliaikaisessa tehtävässään välittömästi. Erik Skånsbergillä on vahva tausta vaativista talousalan ja talousjohtajan tehtävistä listatuissa sekä yksityisomisteisissa yhtiöissä, mukaan lukien Addtech, Envirotainer ja Kinnarps.

-    "Olen iloinen voidessani toivottaa Erikin tervetulleeksi Adapteon väliaikaisena talousjohtajana. Hänellä on taloustehtävien laaja tuntemus ja kokemusta erilaisista leasing-liiketoiminnoista, minkä lisäksi hänessä yhdistyvä strateginen ja liiketoiminnallinen osaaminen tulevat hyödyttämään Adapteoa", sanoo Philip Isell Lind af Hageby.

Adapteo-konsernin johtoryhmän väliaikaiseksi jäseneksi on lisäksi nimitetty Niklas Alm, joka aloittaa väliaikaisena sijoittajasuhdejohtajana välittömästi. Niklaksella on laaja kokemus vaativista sijoittajasuhdetehtävistä ja talousviestinnän tehtävistä useissa eri yhtiöissä, mukaan lukien Dustin, Sanitec ja Stronghold Invest.

-    "Niklas on neuvonut Adapteoa vuoden mittaan ja yhteistyömme jatkaminen on luonnollinen askel", sanoo Philip Isell Lind af Hageby.

Adapteo is a leading Northern European provider of modular space solutions. We operate in Sweden, Finland, Norway, Denmark and Germany. Adapteo is a new brand with over 30 years of experience, born from the acquisition of Nordic Modular Group and the demerger from Cramo. We offer premium modular space solutions to schools, daycare centers, offices, accommodation and events for temporary and permanent needs. In 2018, Adapteo’s pro forma net sales were EUR 221 million.