Aspo Oyj
21.5.2021 klo 9.00

Muutos Aspon osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpanoon

Nybergin suku, mukaan lukien Oy Havsudden Ab, on ilmoittanut yhtiölle, että Gustav Nyberg korvaa Veronica Timgrenin suvun edustajana Aspon osakkeenomistajien nimitystoimikunnassa, jonka edustajat nimettiin syyskuussa 2020. Nykyisen osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kausi päättyy, kun uusi toimikunta nimetään 31.8.2021 olevan osakkeenomistuksen perusteella.

Aspon osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan valitaan neljän suurimman osakkeenomistajan nimeämät edustajat. Nimitystoimikuntaan kuuluvat tämän muutoksen jälkeen:

• Roberto Lencioni (puheenjohtaja), Vehmaksen suku mukaan lukien AEV Capital Holding Oy
  • Gustav Nyberg, Nybergin suku mukaan lukien Oy Havsudden Ab
  • Pekka Pajamo, Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma
  • Annika Ekman, Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen

Aspon osakkeenomistajien nimitystoimikunta on yhtiökokouksen perustama yhtiön osakkeenomistajista tai osakkeenomistajien edustajista koostuva toimielin, jonka tehtävänä on valmistella varsinaiselle yhtiökokoukselle ehdotukset hallituksen jäsenten lukumääräksi, hallituksen kokoonpanoksi sekä hallituksen ja hallituksen valiokuntien jäsenten palkkioiksi.

Aspo Oyj

Aki Ojanen

Lisätiedot:
Aki Ojanen, Aspo Oyj:n toimitusjohtaja, puh. +358 400 106 592, [email protected]

Jakelu:
www.aspo.fi

Aspo on monialayhtiö, joka omistaa ja kehittää liiketoimintoja Pohjois-Euroopan lisäksi kasvumarkkinoilla keskittyen vaativiin B-to-B -asiakkaisiin. Vahvojen yritysbrändien, ESL Shipping, Leipurin, Telko ja Kauko, tavoitteena on olla toimialojensa markkinajohtajia. Ne vastaavat omasta toiminnastaan, asiakassuhteistaan ja niiden kehittämisestä. Kokonaisuutena ne tuottavat Aspon liikearvon. Aspon konsernirakennetta ja liiketoimintoja kehitetään pitkäjänteisesti ilman ennalta määriteltyä aikataulua.

Aspo on Suomessa vuonna 1929 perustettu teollisuuden logistiikkapalveluihin keskittyvä monialayhtiö, jonka liiketoiminta koostuu kolmesta liiketoimintasegmentistä: ESL, Telko ja Leipurin. Aspon strategian keskiössä on omistaa ja kehittää B2B-markkinoilla pääsääntöisesti operoivia yrityksiä. Maantieteellisesti Aspo on fokusoitunut toimimaan Pohjois-Euroopassa ja itämarkkinoilla.