NORRHYDRO GROUP OYJ – Yhtiötiedote – 22.4.2022 KLO 13:00

Laatupäällikkö Heidi Sederholm on nimitetty Norrhydron johtoryhmän jäseneksi 22.4.2022 alkaen. Heidi Sederholm raportoi toimitusjohtaja Yrjö Trögille, vastuunaan laatu-, turvallisuus- ja ympäristöasiat sekä niiden kehittäminen. Sederholm on toiminut yhtiön laatupäällikkönä elokuusta 2021 lähtien ja sitä ennen KONEella vuodesta 2007 eri tehtävissä, viimeksi Suomen toimitusyksikön laatu- ja ympäristöpäällikkönä.

”Heidillä on laaja kokemus laatu- ja ympäristöasioista. Hän vahvistaa osaamisellaan Norrhydron johtoryhmää, koska erityisesti ympäristö- ja vastuullisuusasiat ovat yhtiölle entistä merkityksellisempiä nyt ja tulevaisuudessa”, toteaa Norrhydron toimitusjohtaja Yrjö Trög.

Yrjö Trög, Toimitusjohtaja

Norrhydro Group Oyj

Puh. +358 40 029 1229

Hyväksytty neuvonantaja:

Translink Corporate Finance Oy

Jari Lauriala, Managing Partner

Puh. +358 40 091 8855

Sami Miettinen, Partner

Puh. +358 400 735 835

Jakelu:

Norrhydro Group Oyj lyhyesti

Norrhydro on vuonna 1985 perustettu suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä sekä energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoaja ja järjestelmätoimittaja, joka on erikoistunut korkealaatuisiin, räätälöityihin ja energiatehokkaisiin hydraulisylintereihin ja vaativiin lineaarisiin liikkeenohjausjärjestelmiin sekä liikkuviin kalustoihin. Yhtiöllä on yli 35 vuoden kokemus asiakkaan tarpeisiin räätälöityjen hydraulisylintereiden ja lineaaristen liikkeenohjausjärjestelmien kehittämisestä ja valmistamisesta kaikkein vaativimpiin olosuhteisiin ja ympäristöihin.Yhtiön vuoden 2021 liikevaihto oli 24,7 miljoonaa euroa, käyttökate (EBITDA) 3,0 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,2 miljoonaa euroa.

Liitteet

Norrhydro on suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä ja yksi Pohjoismaiden johtavista energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoajista. Kehittämme ja valmistamme innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä hydrauliikkaratkaisuja muun muassa metsäkone-, materiaalinkäsittely-, kaivos-, maanrakennus- ja meriteollisuuden tarpeisiin. Norrhydron tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä Norrdigi®-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa edistyksellistä ja globaaleilla markkinoilla ainutlaatuista teknologiaa, joka vähentää päästöjä.