Neste Oyj, Pörssitiedote, 27.7.2021 klo 8.50

Diplomi-insinööri Markku Korvenranta on nimitetty Öljytuotteet -liiketoimintayksikön johtajaksi ja Nesteen johtoryhmän jäseneksi. Hän siirtyy Nesteen palvelukseen viimeistään tammikuussa 2022 ja raportoi toimitusjohtaja Peter Vanackerille. Korvenranta siirtyy Nesteelle Marquard & Bahlsista, Saksasta, ja hän tulee työskentelemään Suomessa.

"Olen iloinen voidessani toivottaa Markun tervetulleeksi johtamaan Öljytuotteet-liiketoimintayksikköämme ja vahvistamaan johtoryhmäämme laajalla johtamiskokemuksellaan. Hänellä on vankka kokemus onnistuneesta muutosstrategian toteuttamisesta kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä", sanoo Nesteen toimitusjohtaja Peter Vanacker.

"Olen innoissani tulevasta tehtävästäni Nesteellä johtaa Öljytuotteet-liiketoiminta saavuttamaan täyden potentiaalinsa yhtiön strategian mukaisesti, jossa tavoitteena on tulla globaaliksi johtajaksi uusiutuvissa ja kiertotalousratkaisuissa", sanoo Markku Korvenranta.

"Haluan ilmaista lämpimät kiitokseni Marko Pekkolalle, joka on johtanut Öljytuotteet-liiketoimintaamme maailmanlaajuisen pandemian vaikeina aikoina ja toteuttanut Porvoon jalostamon suurseisokin erittäin haastavissa olosuhteissa. Toivotan hänelle kaikkea hyvää tulevalla urallaan", Vanacker jatkaa.

Marko Pekkola on päättänyt jatkaa työuraansa muualla. Öljytuotteet-liiketoiminnan toimitusketjun hallinnasta ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaava johtaja Sami Oja siirtyy Öljytuotteet-liiketoimintayksikön väliaikaiseksi johtajaksi tästä päivästä alkaen.

Markku Korvenrannan CV ja valokuva ovat tämän tiedotteen liitteinä.

Neste Oyj

Susanna Sieppi
Viestintäjohtaja

Lisätietoja: Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / [email protected](arkisin klo 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti.