Nesteen hallituksen jäsen eroaa

Tiedotteet 21.07.2021 8:00 Neste

Neste Oyj, Pörssitiedote, 21.7.2021 klo 8
Neste Oyj:n hallituksen jäsen Sonat Burman-Olsson on ilmoittanut eroavansa yhtiön hallituksesta tästä päivästä lukien. Syynä eroon on hänen valintansa brasilialaisen energiayhtiön Raizen S.A.:n hallituksen jäseneksi.
Nesteen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on arvioinut, että hallitus on Burman-Olssonin eron jälkeen edelleen toimintakykyinen ja sen kokoonpano täyttää yhtiöjärjestyksen vaatimukset. Osakkeenomistajien nimitystoimikunta antaa viimeistään tammikuussa 2022 ehdotuksensa hallituksen kokoonpanosta, josta päätetään Nesteen vuoden 2022 varsinaisessa yhtiökokouksessa.
"Sonat Burman-Olsson nimitettiin Nesteen hallituksen jäseneksi vuonna 2019. Haluan kiittää Sonatia hänen erinomaisesta työstään Nesteen hyväksi ja hänen vahvasta panoksestaan hallituksen jäsenenä," Nesteen hallituksen puheenjohtaja Matti Kähkönen sanoo.
Neste Oyj
Susanna Sieppi
Viestintäjohtaja
Lisätietoja: Matti Kähkönen, Nesteen hallituksen puheenjohtaja. Yhteydenotot Nesteen mediapuhelimeen puh. 050 458 5076 / [email protected](arkisin klo 8.30-16.00).

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) kehittää vastuullisia ratkaisuja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Autamme asiakkaitamme pienentämään ilmastopäästöjä monipuolisella uusiutuvien tuotteiden valikoimalla. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lento- ja muoviteollisuuteen. Olemme myös teknologinen edelläkävijä korkealaatuisten öljytuotteiden jalostajana. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti.