Yhtiötiedote, Helsinki, 21.12.2018 klo 9.00

Nexstim Oyj:n taloustiedotus vuonna 2019

Nexstim Oyj (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) on neuromodulaatioyritys, joka on kehittänyt markkinoimansa uraauurtavan kallon ulkopuolisen navigoivaan aivostimulaatioon perustuvan laitteiston käytettäväksi masennuksen hoidossa. Yhtiön taloustiedotteiden aikataulu vuonna 2019 on seuraava:

Vuoden 2018 tilinpäätöstiedote ja puolivuotiskatsaus heinä-joulukuu 2018 (H2) perjantaina 1.3.2019. Puolivuotiskatsaus tammi-kesäkuu 2019 (H1) perjantaina 16.8.2019.

Nexstimin vuosikertomus 2018 julkaistaan yhtiön internetsivuilla keskiviikkona 6.3.2019.

Yhtiökokous on alustavasti suunniteltu pidettäväksi keskiviikkona 27.3.2019 klo 10.00.

NEXSTIM OYJ

Martin Jamieson, hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Lisätietoja saa verkkosivuilta www.nexstim.com tai puhelimitse:

Nexstim
Martin Jamieson, hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Sisu Partners Oy (hyväksytty neuvonantaja)

Citigate Dewe Rogerson
David Dible/Shabnam Bashir/ Sylvie Berrebi

Tietoja Nexstim Oyj:stä

Nexstim on lääkintäteknologiayritys, joka on kehittänyt markkinoimansa SmartFocus(TM) TMS -teknologian, joka on maailman johtava noninvasiivinen aivostimulaatiojärjestelmä vakavan masennuksen hoitoon. Yhtiön kehittämä NBT® (Navigated Brain Therapy) -järjestelmä on kehittynyt 3D-navigointijärjestelmä ja ainoa mukautettu kallon ulkopuoliseen aivostimulaatioon (TMS eli Transcranial magnetic stimulation) perustuva menetelmä, joka mahdollistaa halutun aivoalueen tarkan stimuloinnin vakavan masennuksen hoidossa.

Nexstim on aloittanut NBT®-järjestelmän markkinoinnin Yhdysvalloissa vakavan masennuksen hoidossa FDA:lta saadun markkinointi- ja jakeluluvan jälkeen. NBT®-järjestelmä on CE-hyväksytty Euroopassa käytettäväksi vakavan masennuksen ja kroonisen neuropaattisen kivun hoidossa.

Lisäksi Nexstim aloittaa kehittämänsä NBS (Navigated Brain Stimulation) -järjestelmän markkinoinnin diagnostiikkasovelluksissa saman teknologian perusteella. Nexstimin NBS-laitteisto on ainoa FDA:n hyväksymä ja CE-merkitty navigoiva TMS-järjestelmä liikeaivokuoren ja aivojen puhealueiden leikkausta edeltävää kartoitusta varten. Nexstimin osakkeet on listattu Nasdaq First North Finlandin ja Nasdaq First North Swedenin markkinapaikoilla.

Lisätietoja on verkkosivuilla www.nexstim.com.

Nexstim Oyj:n taloustiedotus vuonna 2019

--
This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Nexstim Oyj via Globenewswire

Nexstim on lääkintälaitteita kehittävä ja tuottava teknologiayritys, joka pyrkii parantamaan aivohalvauspotilaiden kuntoutusta kallon ulkopuolisella aivostimulaatiolla. Yhtiö on kehittänyt teknologian, jonka avulla aivostimulaatio voidaan kohdistaa tarkasti tietylle alueelle aivoissa kallon ulkopuolelta. Nexstim on ensimmäisenä hyödyntänyt tätä teknologiaa diagnostiikkatyökaluna aivoleikkauksen suunnittelussa NBS-laitteistollaan (Navigated Brain Stimulation).