Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote − Suurimmat osakkeenomistajat
26. toukokuuta 2021 klo 11.15 Suomen aikaa

Nordea Bank Oyj on vastaanottanut 26. toukokuuta 2021 arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Sampo Oyj:n omistusosuus Nordea Bank Oyj:n osakkeista ja äänistä on alittanut 15 prosentin rajan 25. toukokuuta 2021.

Nordea Bank Oyj:n osakkeiden ja äänten määrä on yhteensä 4 049 951 919.

Sampo Oyj:n osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista % osakkeista ja äänistä Yhteenlaskettu
ja äänistä rahoitusvälineiden %-osuus (A + B)
(A:n kautta
yhteismäärä) (B:n yhteismäärä)
Osuus liputusrajan 11,87 % 11,87 %
saavuttamisen
tai rikkoutumisen
jälkeen
Edellisessä 19,87 % 19,87 %
liputusilmoituksessa
ilmoitettu osuus
(jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakesarja/ Osakkeiden ja Osakkeiden ja äänten %-osuus
osakelajiISIN äänten
-koodi (jos lukumäärä
mahdollista)
Suora(AML 9:5) Välillinen(AML Suora(AML Välillinen(AML 9:6 ja 9:7)
9:6 ja 9:7) 9:5)
FI4000297767 480 924 782 11,87 %
A YHTEENSÄ 480 924 782 11,87 %

Matti Ahokas, sijoittajasuhteet, 09 5300 8011
Konserniviestintä, 010 416 8023 tai [email protected]

Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 26. toukokuuta 2021 kello 11.15 Suomen aikaa.

Nordea on johtava pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Nordea on vuonna 1997 perustettu yleispankki, joka tarjoaa kattavia palveluja. Nordealla on toimipaikka 20 maassa, mukaan lukien Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Nämä neljä Pohjoismaata ovat kotimarkkina-alueemme, ja yhdessä ne muodostavat maailman kymmenenneksi suurimman talouden. Nordea on markkina-arvolla mitattuna Euroopan kymmenen suurimman finanssipalveluyrityksen joukossa. Nordea on taloudellisesti vakaa pankki ja yksi harvoista eurooppalaisista pankeista, joilla on AA-luokitus. Nordea Bank Abp:n osakkeet noteerataan Helsingin, Tukholman ja Kööpenhaminan pörsseissä.