Nordea Bank Oyj
Pörssitiedote - Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot
15. syyskuuta 2021 klo 11.45 Suomen aikaa

Nordean osakkeenomistajien nimitystoimikunta on asetettu. Nimitystoimikunnan muodostavat hallituksen puheenjohtaja ja niiden neljän osakkeenomistajan edustajat, jotka ovat äänimäärältään suurimpia 31. elokuuta ja jotka haluavat osallistua toimikunnan työskentelyyn.

Nimitystoimikunnan kokoonpano:
  • Ricard Wennerklint, Sampo Oyj:n strategiajohtaja
  • Lars Ingemann Nielsen, Nordea-fondenin varatoimitusjohtaja ja talousjohtaja
  • Ann Grevelius, Alectan hallituksen jäsen
  • Niko Pakalén, Cevian Capitalin osakas
  • Torbjörn Magnusson, Nordea Bank Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunnan puheenjohtajaksi valittiin ensimmäisessä kokouksessa Sampo Oyj:n strategiajohtaja Ricard Wennerklint.

Suomen, Ruotsin ja Tanskan arvo-osuusjärjestelmiin 31. elokuuta 2021 rekisteröityjen omistusten perusteella toimikunnan työskentelyyn osallistuvien osakkeenomistajien osuus yhtiön kaikista osakkeista ja äänistä oli noin 23 prosenttia.

Nordean varsinainen yhtiökokous on perustanut nimitystoimikunnan. Toimikunnan tehtävänä on tehdä vuosittain tai tarvittaessa yhtiökokoukselle ehdotuksia, jotka koskevat hallituksen jäsenten ja hallituksen puheenjohtajan valintaa ja palkkioita. Lisäksi nimitystoimikunnalle kuuluu muita sen työjärjestyksessä määriteltyjä tehtäviä. Nimitystoimikunta asetetaan vuosittain. Sen jäsenistä yksi on Nordean hallituksen puheenjohtaja. Muut jäsenet edustavat yhtiön neljää äänimäärältään suurinta osakkeenomistajaa, jotka haluavat osallistua toimikunnan työskentelyyn.

Ricard Wennerklint, +46 8 792 8022

Matti Ahokas, sijoittajasuhteet, 09 5300 8011
Konserniviestintä, 010 416 8023 tai [email protected]

Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 15. syyskuuta 2021 kello 11.45 Suomen aikaa.

Nordea on johtava pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Nordea on vuonna 1997 perustettu yleispankki, joka tarjoaa kattavia palveluja. Nordealla on toimipaikka 20 maassa, mukaan lukien Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Nämä neljä Pohjoismaata ovat kotimarkkina-alueemme, ja yhdessä ne muodostavat maailman kymmenenneksi suurimman talouden. Nordea on markkina-arvolla mitattuna Euroopan kymmenen suurimman finanssipalveluyrityksen joukossa. Nordea on taloudellisesti vakaa pankki ja yksi harvoista eurooppalaisista pankeista, joilla on AA-luokitus. Nordea Bank Abp:n osakkeet noteerataan Helsingin, Tukholman ja Kööpenhaminan pörsseissä.