Nordea Bank Oyj - Pörssitiedote - Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

Euroopan keskuspankki (EKP) suosittelee, että pankit eivät maksaisi osinkoa ja pidättäytyisivät osakkeiden takaisinostoista. Suositus oli aluksi voimassa 1. lokakuuta 2020 saakka, mutta EKP ilmoitti 27. heinäkuuta 2020, että suosituksen voimassaoloa jatketaan 1. tammikuuta 2021 saakka. Vuoden 2020 varsinainen yhtiökokous valtuutti Nordean hallituksen päättämään, että tilikaudelta 2019 voidaan maksaa osinkoa enintään 0,40 euroa osakkeelta yhdessä tai useammassa erässä.

Nordea on pääomarakenteeltaan yksi Euroopan vahvimmista pankeista, ja se pystyy jatkossakin tukemaan asiakkaitaan ja säilyttämään kykynsä pääoman jakoon. Hallitus ottaa kuitenkin huomioon EKP:n 27. heinäkuuta 2020 antaman päivitetyn suosituksen ja päätti 10. syyskuuta 2020, ettei se tee päätöstä tilikauden 2019 osingonmaksusta ennen 1. tammikuuta 2021. Nordea on valmis maksamaan osingon 1. tammikuuta 2021 jälkeen, ja se arvioi tilannetta uudelleen vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä EKP:n mahdollisten uusien suositusten mukaisesti.

Nordea julkistaa hallituksen mahdollisesti tekemät osingonmaksuun liittyvät päätökset erikseen ja vahvistaa samalla osingon täsmäytys- ja maksupäivät.

Matti Ahokas, sijoittajasuhteet, +358 9 53008011
Konserniviestintä, 010 416 8023 tai [email protected]

Tässä pörssitiedotteessa annetut tiedot on annettu julkistettavaksi yllä mainittujen yhteyshenkilöiden välityksellä 10. syyskuuta 2020 kello 20.00 Suomen aikaa.

Nordea on pohjoismainen yleispankki. Olemme auttaneet asiakkaitamme toteuttamaan unelmiaan jo 200 vuoden ajan. Haluamme olla vahva ja henkilökohtainen kumppani raha-asioissa ja tarjota merkityksellisiä palveluita sekä asiakkaillemme että yhteiskunnille, joissa toimimme. Nordean osake noteerataan Nasdaqin pörsseissä Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa nordea.com.

Nordea on vuonna 1997 perustettu yleispankki, joka tarjoaa kattavia palveluja. Nordealla on toimipaikka 20 maassa, mukaan lukien Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Nämä neljä Pohjoismaata ovat kotimarkkina-alueemme, ja yhdessä ne muodostavat maailman kymmenenneksi suurimman talouden. Nordea on markkina-arvolla mitattuna Euroopan kymmenen suurimman finanssipalveluyrityksen joukossa. Nordea on taloudellisesti vakaa pankki ja yksi harvoista eurooppalaisista pankeista, joilla on AA-luokitus. Nordea Bank Abp:n osakkeet noteerataan Helsingin, Tukholman ja Kööpenhaminan pörsseissä.