Norrhydro Group Oyj:n omistama tytäryhtiö Norrhydro Oy (”Norrhydro”) on saanut Business Finlandilta myönteisen rahoituspäätöksen digitaalisen liiketoiminnan jatkokehittämiseen. Myönnetty avustus on Euroopan unionin NextGenerationEU -rahoitusta Suomen kestävän kasvun ohjelmasta.

”Hankkeessa tutkitaan ja testataan älykkään ja sähköisen lineaariliikkeen konsepteja ja niiden tulosten pohjalta syntyvät uudet tuotteet ja palvelut ovat merkittävässä roolissa tukemassa erityisesti digitaaliliiketoiminnan kasvutavoitteitamme tulevina vuosina. Yhtiön strategia nojaa vahvasti CO2-päästöjen vähentämiseen, sähköistymiseen, ympäristöystävällisiin ja kestävän kiertotalouden lineaariliikeratkaisuihin palvelemissaan asiakassegmenteissä,” toteaa Norrhydron toimitusjohtaja Yrjö Trög.

Norrhydron hankkeessa tutkitaan lineaariliikkeen ratkaisuja erityisesti tulevaisuuden sähkökäyttöisissä työkoneissa ja puomirakenteissa. Hankkeen tuloksena syntyy uusia tuotteita ja palveluratkaisuja digitaalisen liiketoiminnan edelleen kehittämiseksi. Hankkeen kustannusarvio on 1 862 000 euroa, josta Business Finland rahoittaa enintään 50 % (931 000 euroa) avustuksen muodossa. Hanke kestää vuoden 2023 loppuun saakka.

NORRHYDRO GROUP OYJ

Lisätietoja antaa:

Yrjö Trög, hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja

Norrhydro Group Oyj

puh. + 358 40 029 1229

Sähköposti: [email protected]

Hyväksytty neuvonantaja:

Translink Corporate Finance Oy
Jari Lauriala, Managing Partner
Puh. +358 40 091 8855
Sähköposti: [email protected]

Sami Miettinen, Partner
Puh. +358 400 735 835
Sähköposti: [email protected]

Jakelu:

Norrhydro Group Oyj lyhyesti

Norrhydro on suomalainen älykkään liikkeenohjauksen edelläkävijä ja Pohjoismaiden johtava energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoaja. Yhtiö kehittää ja valmistaa innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä hydrauliikkaratkaisuja muun muassa metsä-, materiaalinkäsittely-, kaivos-, maarakennus- ja meriteollisuudelle. Norrhydron tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä NorrDigi®-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa globaalia, johtavaa huipputeknologiaa, joka vähentää päästöjä merkittävästi ja tulee mullistamaan koko toimialaa. https://www.norrhydro.com/fi/

Tietoja julkaisijasta Norrhydro Group Oyj

Norrhydro on suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä ja Pohjoismaiden johtava energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoaja. Yhtiö kehittää ja valmistaa innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä hydrauliikkaratkaisuja muun muassa metsä-, materiaalinkäsittely-, kaivos-, maanrakennus- ja meriteollisuudessa. Norrhydron tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä NorrDigi-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa globaalia, johtavaa huipputeknologiaa, joka vähentää päästöjä merkittävästi ja tulee mullistamaan koko toimialaa.

Norrhydrolla on yli 35 vuoden kokemus laadukkaiden hydrauliikkaratkaisujen toimittamisesta vaativiin olosuhteisiin. Yhtiön asiakkaat ovat pohjoismaisia, globaalisti toimivia liikkuvien koneiden ja laitteiden valmistajia, jolle yhtiö on pitkäaikainen, strateginen kumppani. Norrhydron liikevaihto oli noin 20 miljoonaa euroa vuonna 2020 ja sen palveluksessa oli vuoden lopussa noin 120 henkilöä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Rovaniemellä, minkä lisäksi yhtiöllä on toimipisteet myös Tampereella ja Kuopiossa.

Liitteet

Norrhydro on suomalainen liikkeenohjauksen edelläkävijä ja yksi Pohjoismaiden johtavista energiatehokkaiden hydraulisylinterien tarjoajista. Kehittämme ja valmistamme innovatiivisia ja ympäristöystävällisiä hydrauliikkaratkaisuja muun muassa metsäkone-, materiaalinkäsittely-, kaivos-, maanrakennus- ja meriteollisuuden tarpeisiin. Norrhydron tekoälyä ja digitaalisuutta yhdistävä Norrdigi®-liikkeenohjausjärjestelmä edustaa edistyksellistä ja globaaleilla markkinoilla ainutlaatuista teknologiaa, joka vähentää päästöjä.