Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

Lehdistötiedote,

Julkaisuvapaa 31.5.2022 klo 10.45

OMISTUS VAIHTUU, KAIKKI MUU JATKUU - INVESTORS HOUSE JA INFONIA SOPINEET YRITYSKAUPASTA

Investors House ja Infonian omistajat ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Infoniasta tulee osa Investors House -konsernia. Kauppa on tarkoitus toteuttaa H1 2022 aikana edellyttäen tiettyjen ehtojen täyttymistä.

Infonia jatkaa omana itsenäisenä yhtiönään kuten tähänkin saakka - vain omistus muuttuu. Infonian avainhenkilöt jatkavat yhtiön palveluksessa entisissä tehtävissään ja heistä tulee kaupan myötä Investors Housen osakkaita.

Asiakas- tai toimittajasuhteisiin kauppa ei aiheuta muutoksia. Luonnollisesti tulevan toiminnan kehittämiselle jatkossa on käytettävissä myös uudet resurssit.

Jukka Akselin, Infonia:

‘’Liittyminen Investors House – konserniin vahvistaa entisestään Infonian kykyä palvella asiakkaitaan aiempaakin monipuolisemmin ja laajemmalla toiminta-alueella, erityisesti pääkaupunkiseudulla sekä Kuopion seudulla, jossa toimintamme on jo käynnistynyt. Meille tärkeää on se, että Infonian kaupan myötä toiminta jatkuu ennallaan, mutta aiempaa laajemmilla resursseilla mahdollistaen liiketoiminnan voimakkaamman kehittymisen.”

Petri Roininen, Investors House:

’’Infonia tunnetaan osaavana kiinteistövarallisuuden hoitajana. Yhtiö tuo vahvan lisän kiinteistövarallisuudenhoitoomme ja samalla laajentaa sen maantieteellisen toimialueen Keski-Suomeen, Kuopioon ja Tampereelle. Kaupan myötä Infonian omistus vaihtuu, mutta kaikki muu – avainhenkilöt, yrittäjämäinen toimintatapa ja brändi - jatkuvat.’’

Helsinki 31.5.2022

Investors House Oyj                Infonia Oy

Lisätiedot         Petri Roininen, puh 040 761 9669

Jukka Akselin, puh 040 504 1401

Jakelu        Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.investorshouse.fi

Infonia on kiinteistövarallisuudenhoidon asiantuntijayritys. Sen asiakkaita ovat koti- ja ulkomaiset sijoittajat, julkisyhteisöt ja kiinteistöjen käyttäjät. Yhtiön ydinosaamista on kiinteistöjen kehitys, manageeraus, myynti ja vuokraus.

Investors House on vuonna 1988 perustettu yhtiö, joka toimii kiinteistö- ja finanssimarkkinan koko arvoketjussa. Kiinteistömarkkinalla yhtiö toimii aina tontin hankinnasta ja rakennuttamisesta kiinteistöjen omistamiseen ja kiinteistövarallisuuden hoitoon. Finanssimarkkinalla yhtiö pyrkii hakemaan pääomakevyttä ja skaalautuvaa kasvua erityisesti uusien kiinteistörahastojen ja erilaisten yhteissijoitusinstrumenttien avulla. ´