Oriola Oyj:n pörssitiedote 16.5.2022 klo 9.00

Muutoksia Oriolan johtoryhmässä

Hannes Hasselrot, Oriolan Consumer-liiketoiminnon johtaja ja Kronans Apotekin toimitusjohtaja, on nimitetty Oriolan Ruotsin B2B-liiketoimintojen johtajaksi. Hasselrot jatkaa nykyisessä tehtävässään, kunnes suunniteltu apteekkiliiketoiminnan yhteisyritys on hyväksytty ja yhdistyminen on tapahtunut. Tästä johtuen Oriolan toimitusjohtaja Katarina Gabrielson jatkaa Ruotsin B2B-liiketoimintojen väliaikaisena johtajana, kunnes suunniteltu yhdistyminen on tapahtunut.

"Hannes Hasselrotilla on tarvittava osaaminen johtaa Oriolan muutosta eteenpäin Ruotsissa. Hänen ymmärryksensä apteekkiliiketoiminnasta sekä digitalisaatiosta ovat kilpailukykytekijöitä muuttuvassa toimintaympäristössä", sanoo Oriolan toimitusjohtaja Katarina Gabrielson.

"Olen iloinen tästä uudesta mahdollisuudesta Oriolassa. Yhtiön tarkoitus 'Health for life' on aina inspiroinut minua, ja meidän roolimme yhteiskunnassa lääkkeiden varastoijana ja jakelijana on juuri nyt entistä tärkeämpi. Keskityn Kronans Apotekin johtamiseen, kunnes suunniteltu apteekkiliiketoiminnan yhteisyritys on hyväksytty ja yhdistyminen on tapahtunut", sanoo Hannes Hasselrot.

Julkistettu nimitys ei vaikuta Oriolan johtoryhmän kokoonpanoon.

Oriola Oyj
Katarina Gabrielson

Tuula Lehto
viestintä- ja yritysvastuujohtaja
sähköposti: [email protected]

Katarina Gabrielson
puh. +46 72 234 8809
sähköposti: [email protected]

Jakelu:

Julkaisija:
Oriola Oyj
Orionintie 5
www.oriola.com

Oriola on vuonna 1948 perustettu lääkkeiden, terveys- ja hyvinvointituotteiden tukkukauppaan sekä vähittäismyyntiin erikoistunut yhtiö, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Lisäksi yhtiö tarjoaa oman alansa asiantuntijapalveluita mm. lääkeyhtiöille ja apteekeille. Oriola Oyj on listattu Nasdaq Helsinki -pörssissä, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoossa.