Oriola Oyj:n pörssitiedote 26.4.2022 klo 9

Oriolan uuden segmenttirakenteen mukaiset taloudelliset vertailutiedot vuodelta 2021

Oriola Oyj julkistaa vuodelta 2021 raportointitietoja, jotka perustuvat yhtiön aiemmin lokakuussa 2021 ilmoittamiin muutoksiin yhtiön rakenteessa. Lisäksi helmikuussa 2022 yhtiö ilmoitti Euroapothecan kanssa tehdystä puitesopimuksesta, joka toteutuessaan yhdistää yhtiöiden apteekkiliiketoiminnat Ruotsissa. Järjestely edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää, ja sen odotetaan toteutuvan viimeistään vuoden 2022 jälkimmäisellä puoliskolla.

Oriolan uudessa raportointirakenteessa on jatkuvissa toiminnoissa yhdistetty aiemmin raportoidut liiketoiminta-alueet Pharma ja Retail Suomessa ja Ruotsissa uudeksi Oriola Services -segmentiksi ja lopetetut toiminnot sisältää jatkossa Consumer-segmentin eli Ruotsin apteekkiliiketoiminnan.

Liitteenä oleva pdf-tiedosto sisältää uuden raportointirakenteen mukaiset vertailutiedot vuodelta 2021. Näillä segmenttiraportoinnin muutoksilla ei ollut vaikutusta konsernin tuloslukuihin. Esitetyt luvut ovat tilintarkastamattomia.

Tietoa tulevista tilaisuuksista

Oriola Oyj julkistaa osavuosikatsauksen kaudelta 1.1.-31.3.2022 torstaina 28.4.2022 noin klo 8.30.

Oriolan pääomamarkkinapäivä on päätetty siirtää. Tapahtuma järjestetään, kun aiemmin ilmoitettu apteekkitoimintojen suunniteltu yhdistyminen on toteutettu Ruotsissa.

Oriola Oyj
Sari Pohjonen
talous- ja rahoitusjohtaja

Sari Pohjonen
talous- ja rahoitusjohtaja
sähköposti: [email protected]
Tuula Lehto
viestintä- ja yritysvastuujohtaja
sähköposti: [email protected]

Jakelu:

Julkaisija:
Oriola Oyj
Orionintie 5
www.oriola.com

Oriola on vuonna 1948 perustettu lääkkeiden, terveys- ja hyvinvointituotteiden tukkukauppaan sekä vähittäismyyntiin erikoistunut yhtiö, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Lisäksi yhtiö tarjoaa oman alansa asiantuntijapalveluita mm. lääkeyhtiöille ja apteekeille. Oriola Oyj on listattu Nasdaq Helsinki -pörssissä, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoossa.