Etsi

Oriola Oyj:n pörssitiedote 13.2.2020 klo 13.00

Oriola Oyj:n omien osakkeiden suunnattu osakeanti osakesäästöohjelman palkkioiden maksamiseen

Oriola Oyj:n hallitus on päättänyt omien osakkeiden suunnatusta osakeannista liittyen osakesäästöohjelman "OKShares" palkkioiden maksamiseen säästökaudelta 2018.

Osakeannissa annetaan vastikkeetta 35 879 kappaletta yhtiön omistamaa B-sarjan osaketta OKShares-osakesäästöohjelman säästökaudelle 2018 osallistuville avainhenkilöille ohjelman ehtojen mukaisesti.

Päätös omien osakkeiden suunnatusta osakeannista perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 19.3.2019 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 49 024 omaa B-sarjan osaketta.

Oriola Oyj
Robert Andersson,

Petter Sandström
lakiasiainjohtaja
sähköposti: [email protected]

Jakelu:

Julkaisija:
Oriola Oyj
Orionintie 5, 02200 Espoo
www.oriola.com (https://www.oriola.com/fi/)

Oriola keskittyy lääkkeiden vähittäis- ja tukkukauppaan. Yhtiö toimii tehokkaana ja luotettavana kanavana lääkevalmistajien ja kuluttajien sekä potilaiden välillä Pohjois-Euroopassa. Oriolalla on pitkä kokemus ja vahva markkina-asema sekä Suomen että Ruotsin lääkemarkkinoilla. Markkinaosuus Suomen lääkkeiden tukkukaupassa on hieman alle 50 prosenttia ja Ruotsin lääkkeiden tukkukaupassa hieman alle 40 prosenttia ja vähittäiskaupassa noin 20 prosenttia.

Oriolan sijoittajasivut