Etsi

Oriola Oyj:n pörssitiedote 10.2.2020 klo 13:00

Oriola Oyj:n vuoden 2019 vuosikertomus, tilinpäätös ja hallituksen toimintakertomus on julkaistu

Oriola Oyj on tänään julkaissut vuoden 2019 tilinpäätöksen ja hallituksen toimintakertomuksen sekä vuosikertomuksen. Oriolan vuosikertomus 2019 koostuu kolmesta erillisestä julkaisusta: vuosikatsauksesta, taloudellisesta katsauksesta ja GRI-liitteestä. Vuosikertomuksessa sovelletaan integroidun raportin elementtejä. Vuosikatsaus kertoo Oriolan strategiasta, liiketoiminnasta, arvonluonnista ja vastuullisuustyöstä. Taloudellinen katsaus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, tilinpäätöksen sekä tietoa osakkeista ja osakkeenomistajista, avainluvuista ja taloudellisesta kehityksestä. Ensimmäistä kertaa julkaistava GRI-liite kertoo Oriolan vastuullisuudesta GRI-standardien mukaisesti. Kaikki raportit on julkaistu suomeksi ja englanniksi.

Julkaisut löytyvät kokonaisuudessaan pdf-muodossa yhtiön verkkosivuilla osoitteessa http://www.oriola.com/fi/sijoittajat/vuosikertomukset/. Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkka- ja palkkioselvitys on julkaistu 10.2.2020 yhtiön kotisivuilla www.oriola.com/hallinnointi.

Oriola Oyj

Tuula Lehto
viestintäjohtaja

Tuula Lehto
viestintäjohtaja
sähköposti: [email protected]

Katja Graff
rahoitus- ja sijoittajasuhdepäällikkö
puh. 010 429 013
sähköposti: [email protected]

Jakelu:

Julkaisija:
Oriola Oyj
Orionintie 5
www.oriola.com

Oriola keskittyy lääkkeiden vähittäis- ja tukkukauppaan. Yhtiö toimii tehokkaana ja luotettavana kanavana lääkevalmistajien ja kuluttajien sekä potilaiden välillä Pohjois-Euroopassa. Oriolalla on pitkä kokemus ja vahva markkina-asema sekä Suomen että Ruotsin lääkemarkkinoilla. Markkinaosuus Suomen lääkkeiden tukkukaupassa on hieman alle 50 prosenttia ja Ruotsin lääkkeiden tukkukaupassa hieman alle 40 prosenttia ja vähittäiskaupassa noin 20 prosenttia.

Oriolan sijoittajasivut