Etsi

ORION OYJ                          PÖRSSITIEDOTE                  28.10.2019      KLO 19.30

Orion Oyj:n nimitysvaliokunnan kokoonpano

Orion Oyj:n hallitus on valinnut yhtiön nimitysvaliokunnan jäseniksi seuraavat henkilöt:

• Annika Ekman
  • Erkki Etola
  • Petteri Karttunen
  • Matti Kavetvuo
  • Timo Maasilta
  • Heikki Westerlund
  • Jukka Ylppö

Valiokunnan puheenjohtajaksi valittiin Heikki Westerlund.

Nimitysvaliokunta valmistelee ja antaa hallitukselle suosituksen varsinaiselle yhtiökokoukselle tehtävästä ehdotuksesta hallituksen kokoonpanoksi.

Hallituksen vahvistaman valiokunnan työjärjestyksen pääkohdat sekä valiokunnan jäsenten valintamenettely esitetään Orion-konsernin hallintoa ja ohjausjärjestelmää koskevassa selosteessa, joka on saatavilla konsernin verkkosivuilta osoitteesta http://www.orion.fi/konserni/hallinnointi-ja-johto/hallitus/valiokunnat/.

Orion Oy

Timo Lappalainen
 Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Yhteyshenkilö:
Toimitusjohtaja Timo Lappalainen
puhelin 010 426 3692

Julkaisija:
Orion Oyj
Orionintie 1A, 02200 Espoo
www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.