Orthex Oyj, Pörssitiedote, 17.11.2021 klo 16.00

Orthex Oyj on tänään, 17.11.2021, vastaanottanut Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen ("Ilmarinen") arvopaperimarkkinalain 9 luvun 9 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Ilmarisen omistusosuus Orthexin kaikista osakkeista ja äänistä on ylittänyt viiden (5) prosentin rajan.

Ilmarisen kokonaisosuus yhtiön osakkeista ja äänistä ilmoituksen mukaan:

% osakke % osakkeista ja Yhteenlaskettu Kohdeyhtiön
äänistä prosenttiosuus osakkeiden
i rahoitusvälineiden ja äänten
s kautta kokonaismäärä
t
ja
äänistä
Osuus liputusrajan 5,97 0 5,97 17 758 854
saavuttamisen
tai rikkoutumisen
jälkeen
Edellisessä 0 0 0
liputusilmoituksessa
ilmoitettu osuus
(jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakkeiden Osakkeiden ja
ja äänten äänten
lukumäärä prosenttiosuus
Osakesarja  Suora (AML Välillinen Suora(AML 9:5) Välillinen(AML
/ osakelaji 9:5) (AML 9:6 ja 9:6 ja 9:7)
9:7)
FI4000480504 1 061 000 0 5,97 0
A YHTEENSÄ 1 061 000 5,97

Lisätietoja antaa

Alexander Rosenlew, toimitusjohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358 (0)40 500 3826

Saara Mäkelä, talousjohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358 (0)40 083 8782

Orthex lyhyesti

Orthex on yksi Pohjoismaiden johtavista kodin käyttötavaroiden valmistajista. Yhtiön tavoitteena on tuotteillaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthexin pääkuluttajabrändit ovat säilytystuotteissa SmartStore™, keittiötarvikkeissa GastroMax™ ja kodin sekä kasvienhoidon tuotteissa Orthex™. Vastuullisuudessa Orthex pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä.

Orthexin liikevaihto vuonna 2020 oli 75,9 miljoonaa euroa ja liikevoitto 12,3 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on myyntiä yli 40 maassa, ja myyntiorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Orthexin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.

Orthex on vuonna 1956 perustettu Pohjoismaissa toimiva kodin käyttötavarayhtiö. Yhtiö suunnittelee, valmistaa ja myy kodin käyttötavaroita tavoitteenaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthex tarjoaa laajan valikoiman tuotteita neljässä tuoteryhmässä: Säilytys, Keittiö, Koti ja Piha sekä Kasvien hoito. Orthexin jakelukanavina toimivat pääsääntöisesti eurooppalaiset vähittäiskaupan ketjut, joiden kautta tuotteet löytävät tiensä kuluttajille.