Orthex Oyj, Johdon liiketoimet, 17.11.2021 klo 13.30

LEI: 7437008RMK8BSWN39T09

Ilmoituksen luonne: ENSIMMÄINEN ILMOITUS

Liiketoimen päivämäärä: 2021-11-17

Kauppapaikka: NASDAQ HELSINKI Oy (XHEL)

Instrumenttityyppi: OSAKE

ISIN: FI4000480504

Liiketoimen luonne: HANKINTA

Liiketoimen yksityiskohtaiset tiedot

(1): Volyymi: 25 000, Yksikköhinta: 10,00 EUR

Liiketoimien yhdistetyt tiedot

(1) Volyymi: 25 000, Keskihinta: 10,00 EUR

Yhteyshenkilö

Saara Mäkelä, talousjohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358 (0)40 083 8782

Orthex lyhyesti

Orthex on yksi Pohjoismaiden johtavista kodin käyttötavaroiden valmistajista. Yhtiön tavoitteena on tuotteillaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthexin pääkuluttajabrändit ovat säilytystuotteissa SmartStore™, keittiötarvikkeissa GastroMax™ ja kodin sekä kasvienhoidon tuotteissa Orthex™. Vastuullisuudessa Orthex pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä.

Orthexin liikevaihto vuonna 2020 oli 75,9 miljoonaa euroa ja liikevoitto 12,3 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on myyntiä yli 40 maassa, ja myyntiorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Orthexin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.

Orthex on vuonna 1956 perustettu Pohjoismaissa toimiva kodin käyttötavarayhtiö. Yhtiö suunnittelee, valmistaa ja myy kodin käyttötavaroita tavoitteenaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthex tarjoaa laajan valikoiman tuotteita neljässä tuoteryhmässä: Säilytys, Keittiö, Koti ja Piha sekä Kasvien hoito. Orthexin jakelukanavina toimivat pääsääntöisesti eurooppalaiset vähittäiskaupan ketjut, joiden kautta tuotteet löytävät tiensä kuluttajille.