Orthex Oyj, Pörssitiedote, 17.11.2021 klo 10.00

Orthex Oyj ("Orthex" tai "Yhtiö") on tänään 17.11.2021 vastaanottanut Sponsor Partners Oy:ltä ("Sponsor") arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Sponsor on myynyt 2 057 725 Yhtiön osaketta nopeutetussa tarjousmenettelyssä ("Osakemyynti"). Osakemyynnin toteutuksen yhteydessä Sponsorin omistusosuus Yhtiön osakkeista ja äänistä laski alle viiden (5) prosentin rajan.

Sponsorin kokonaisosuus Yhtiön osakkeista ja äänistä ilmoituksen mukaan:

% osakke % osakkeista ja Yhteenlaskettu Kohdeyhtiön
äänistä prosenttiosuus osakkeiden
i rahoitusvälineiden ja äänten
s kautta kokonaismäärä
t
ja
äänistä
Osuus liputusrajan 0 0 0 17 758 854
saavuttamisen
tai rikkoutumisen
jälkeen
Edellisessä 11,59 0 11,59
liputusilmoituksessa
ilmoitettu osuus
(jos liputettu)

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet

Osakkeiden Osakkeiden ja
ja äänten äänten
lukumäärä prosenttiosuus
Osakesarja  Suora (AML Välillinen Suora(AML 9:5) Välillinen(AML
/ osakelaji 9:5) (AML 9:6 ja 9:6 ja 9:7)
9:7)
FI4000480504 0 0 0 0
A YHTEENSÄ 0 0

Muut liputusilmoituksessa annetut tiedot:

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi % osakkeista % osakkeista ja äänistä Osakkeet, äänet ja
ja äänistä rahoitusvälineiden rahoitusvälineet
kautta yhteensä
Capital
Oy
Oy
Fund IV
Ky

Lisätietoja antaa

Alexander Rosenlew, toimitusjohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358 (0)40 500 3826

Saara Mäkelä, talousjohtaja, Orthex Oyj
Puh. +358 (0)40 083 8782

Orthex lyhyesti

Orthex on yksi Pohjoismaiden johtavista kodin käyttötavaroiden valmistajista. Yhtiön tavoitteena on tuotteillaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthexin pääkuluttajabrändit ovat säilytystuotteissa SmartStore™, keittiötarvikkeissa GastroMax™ ja kodin sekä kasvienhoidon tuotteissa Orthex™. Vastuullisuudessa Orthex pyrkii olemaan toimialansa edelläkävijä.

Orthexin liikevaihto vuonna 2020 oli 75,9 miljoonaa euroa ja liikevoitto 12,3 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on myyntiä yli 40 maassa, ja myyntiorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa. Orthexin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla.

Orthex on vuonna 1956 perustettu Pohjoismaissa toimiva kodin käyttötavarayhtiö. Yhtiö suunnittelee, valmistaa ja myy kodin käyttötavaroita tavoitteenaan tehdä kuluttajien jokapäiväisestä elämästä helpompaa. Orthex tarjoaa laajan valikoiman tuotteita neljässä tuoteryhmässä: Säilytys, Keittiö, Koti ja Piha sekä Kasvien hoito. Orthexin jakelukanavina toimivat pääsääntöisesti eurooppalaiset vähittäiskaupan ketjut, joiden kautta tuotteet löytävät tiensä kuluttajille.