Hei anonyymi!

Luomalla maksuttoman Inderes-tilin, pääset käsiksi Inderesin analyysiin, voit tilata suositun aamukatsauksen ja seurata sinua kiinnostavia yhtiöitä sekä keskusteluita.

Luo tili

Onko sinulla jo Inderes-tili?

SPINNOVA OYJ, YHTIÖTIEDOTE, 15.3.2023 KLO 10.00

Spinnova Oyj:n optio-oikeuksilla 2018 on 7.2.2023 mennessä merkitty yhteensä 25 800 yhtiön uutta osaketta. Optio-oikeuksilla 2018 tehtyjen merkintöjen merkintähinta 29 154,00 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Kaupparekisteriin merkinnän jälkeen Spinnovan Oyj:n osakkeiden yhteismäärä on 51564 035 osaketta.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 15.3.2023. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien.

Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Growth Market Finland -markkinapaikalla yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 16.3.2023 alkaen.

Merkintäaika optio-oikeuksilla 2018 päättyy 31.12.2028.

Optio-ohjelmien ehdot ja lisätietoja ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.spinnovagroup.com.

Spinnova Oyj

Lisätiedot:
Kim Poulsen, toimitusjohtaja
Puh. 050 387 2063

Hyväksytty neuvonantaja:
Aktia Alexander Corporate Finance Oy
P. 050 520 4098

Jakelu:
Päämediat

Spinnova - Vastuullisia tekstiilimateriaaleja, luonnollisesti

Spinnova mullistaa tekstiilien valmistustavan globaalisti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen teknologian tekstiilien valmistamiseen puusta ja jätevirroista kuten nahka-, tekstiili- tai ruokajäte, ilman haitallisia kemikaaleja.

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset.

SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

Spinnova on palkittu mm. Fast Company -lehden, ISPO:n, Scandinavian Outdoorin, ANDAMin, Monoclen ja Marie Claire UK:n vastuullisiin innovaatioihin liittyvissä kilpailuissa.

Spinnovan osakkeet (SPINN) noteerataan Nasdaq Helsinki First North -kasvumarkkinapaikalla.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com

Spinnova perustettiin marraskuussa 2014, mutta sen vastuullinen teknologia on yli kymmenen vuoden tutkimus- ja kehitystyön tulos. Yhtiö uskoo, että sen tuotantoteknologia tarjoaa vastuullisen vaihtoehdon globaaleille tekstiilimarkkinoille, sillä kuluttajat enenevissä määrin vaativat ja ovat valmiita maksamaan enemmän vastuullisista vaihtoehdoista puuvillalle tai muuntokuiduille, kuten polyesterille ja viskoosille, jotka kuluttavat paljon vettä ja kemikaaleja.