Outokummun neljännen vuosineljänneksen oikaistu käyttökate odotettua parempi

Outokummun neljännen vuosineljänneksen oikaistu käyttökate on arviolta noin 70 miljoonaa euroa. Tulosparannus johtuu pääasiassa raaka-aineisiin liittyvistä positiivisista vaikutuksista, mukaan lukien raaka-ainetehokkuus ja suojaustoimenpiteet. Outokumpu arvioi aiemmin neljännen neljänneksen oikaistun käyttökatteen olevan samalla tasolla kuin vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä (Q3/19: 45 milj. euroa).

Outokumpu julkistaa tilinpäätöstiedotteensa 5.2.2020 noin kello 9.00.

Reeta Kaukiainen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 522 0924

Outokumpu Oyj

Outokumpu on vuonna 1932 perustettu ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Yhtiön asema perustuu kykyyn räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi yhtiön asiakkaat valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä.