Etsi

Outokummun osakepalkkio-ohjelman ansaintakausi 2020-2022 ja johdon osakeosto-ohjelmien osakepalkkiot 2019

Outokummun hallitus on hyväksynyt osakepalkkio-ohjelmien seuraavan ansaintakauden 2020-2022 alkamisen osana yhtiön pitkäaikaisia kannustinjärjestelmiä. Lisäksi hallitus on hyväksynyt toimitusjohtajan ja muun johdon osakeosto-ohjelmista vuonna 2019 maksettavat osakepalkkiot.

Osakepalkkio-ohjelman ansaintakausi 2020-2022

Outokummun hallitus on hyväksynyt yhtiön osakepalkkio-ohjelmien - suoritepohjaisen osakepalkkio-ohjelman ja rajoitettuja osakkeita koskevan osakepalkkio-ohjelman - 2020-2022 alkamisen. Ansaintakausi alkaa vuoden 2020 alusta.

Suoritepohjaisessa osakepalkkio-ohjelmassa kauden 2020-2022 ansaintakriteeri mittaa Outokummun kannattavuutta ja pääoman tehokkuutta verrokkiryhmään verrattuna. Kaudella 2020-2022 ohjelmassa on mukana enintään 150 avainhenkilöä, ja ohjelmasta voidaan allokoida enintään 3 700 000 brutto-osaketta (verot mukaan lukien).

Rajoitettuja osakkeita koskeva osakepalkkio-ohjelma on suunnattu rajoitetulle määrälle työntekijöitä, esim. avainrekrytoinneille, poikkeukselliselle suoriutumiselle, korkealle potentiaalille tai muille erityisille yksilöllisille tilanteille. Kaudella 2020-2022 ohjelmasta voidaan allokoida enintään 250 000 brutto-osaketta (verot mukaan lukien).

Osakepalkkiot maksetaan keväällä 2023, mikäli työllisyysehdot ja suorituskriteerit täyttyvät. Brutto-osakkeista vähennetään asianmukaiset verot, ja jäljellejäävä määrä suoritetaan osallistujille Outokummun osakkeina.

Johdon osakeosto-ohjelmien osakepalkkiot 2019

Hallitus hyväksyi myös johdon osakeosto-ohjelman kolmannen osakepalkkioerän sekä toimitusjohtajan osakeosto-ohjelman neljännen osakepalkkioerän. Verojen jälkeen ohjelmien osallistujille maksetaan joulukuun 2019 loppuun mennessä yhteensä 384 928 osaketta, joista 185 077 maksetaan toimitusjohtajalle.

Lisätietoa osakepalkkio-ohjelmista ja niiden ehdoista on osoitteessa: https://www.outokumpu.com/fi-fi/investors/governance/remuneration/share-based-incentive-programs.

Konserniviestintä, puh. (09) 421 3840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 12 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.