Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj

Julkaistavissa 31.12.2021 klo 14.00

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n osakkuusyhtiö toteutti Jyväskylän Kukkula-hankkeen 1.vaiheen hankinnan

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj:n yhteisyritys Apitare Oy on toteuttanut 11.10.2021 allekirjoitetun ja tiedotetun kiinteistökaupan ja hankkinut omistukseensa 17.600 m2 vuokrattavaa toimitilaa. Hankittavat kiinteistöt on kokonaisuudessaan vuokrattu Keski-Suomen Sairaanhoitopiirille pääomavuokrasopimuksella. Vuokrasopimuksen pituus on 20 vuotta. Voimassa olevien sote-rajoituslakien vuoksi Keski-Suomen hyvinvointialueen tulee edelleen vahvistaa vuokrasopimus. Mikäli näin ei tapahtuisi vuokrasopimus päättyisi vuoden 2024 lopussa.

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj omistaa Apitaresta 1/3 kuten myös kaksi muuta osakasta Investors House Oyj ja ja Royal House Oy.

Toimitusjohtaja Marko Huttunen:

”Jyväskylän Kukkula-hanke vauhdittaa Ovaron siirtymistä kiinteistö- ja aluekehitykseen. Olen tyytyväinen hyvin alkaneeseen yhteistyöhön Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kanssa. Nyt vuokrattavat toimitilat ovat hyvä alku jatkoyhteistyölle. Olemme käynnistäneet Kukkula-alueen hankekehitystyön yhteistyössä Jyväskylän kaupungin ja sairaanhoitopiirin kanssa. Tavoitteena on muodostaa alueesta laadukas asumiseen ja hyvinvointialojen kehittämiseen panostava kokonaisuus”.

Helsinki 31.12.2021

Ovaro Kiinteistösijoitus Oyj

Lisätiedot Marko Huttunen, puh 050-3292563

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ovaro.fi

Ovaro on vuonna 2010 perustettu Suomessa toimiva vuokra-asuntoihin ja toimitiloihin sijoittava kiinteistösijoitusyhtiö. Yhtiön on syventänyt rooliaan kiinteistöliiketoiminnassa ottamalla itselleen kiinteistöjen vuokrauksen ja ylläpidon ohjauksen, kiinteistöjen kehityksen sekä hankekehityksen ja rakennuttamisen. Ovaron tavoitteena on tarjota Suomessa laadukkaita ja edullisia vuokra-asuntoja.