Etsi

Investors House Oyj

Lehdistötiedote, julkaistavissa 2.12.2019 klo 10.45

2.300 SIJOITUSASUNTOA KOKONAISPALVELUN PIIRISSÄ – ASUNTOSIJOITTAJILLE AVOIN PALVELUORGANISAATIO 13 KAUPUNGISSA KAIKKIEN SAATAVILLA

Asuntosijoittajat ovat viimeisen kolmen vuoden aikana löytäneet vaihtoehdon perinteiselle asuntosijoittamiselle – he ovat liittäneet asuntonsa Kokonaispalveluun, jossa palveluntuottaja vastaa paitsi asunnon vuokrauksesta myös vuokralais- ja taloyhtiösuhteesta koko vuokrakauden ajan. Kokonaispalveluun on liittynyt jo lähes 2.300 sijoittajaomisteista asuntoa eri puolilla Suomea. Uutena ilmiönä on eri puolilla Suomea toimivien asuntosijoitusyhtiöiden ja -rahastojen tulo mukaan Kokonaispalvelun käyttäjiksi.

’’Asuntosijoittajat tarvitsevat eri kaupunkeihin asioitaan hoitamaan paikallisen edustajan, joka tuntee markkinan ja osaa vuokrauksen. Koko maan kattavan organisaation rakentaminen on kallista kuten myös kattavat kiinteistöjen manageeraus -sopimukset. Kokonaispalvelu onkin hinnoiteltu selvästi edullisemmaksi kuin kiinteistöjen manageeraus -sopimukset. Kokonaispalvelussa teemme konkreettisia asioita - vastaamme vuokralaisen kysymyksiin, hoidamme vaihdettavat jääkaapit ja pikkukorjaukset, tarkistamme muutoissa asuntojen kunnon ja vuokraamme asunnot – aina paikallisen henkilön toimesta. Tarjoamme palvelun ja maan kattavan 50 hengen palveluverkoston kaikkien ammattimaisten ja yksityisten asuntosijoittajien avoimeen käyttöön’’, sanoo Investors House Kiinteistövarallisuudenhoidon toimitusjohtaja Marita Polvi-Lohikoski.

Kysyntää kuvaa se, että kokonaispalvelusopimusten määrä on kasvanut noin 43 % viimeisen vuoden aikana. Samalla 1-10/2019 Investors House Kiinteistövarallisuudenhoitoon kuuluva OVV-ketju teki 1-10/2019 yhteensä 3.840 uutta asuntojen vuokrasopimusta (3.699 tammi-lokakuussa 2018). Pelkkä lokakuu oli viime vuotista hiljaisempi, yhteensä 331 vuokrasopimusta (344 lokakuussa 2018).

Kokonaispalvelun yksityisasiakkaille tarjoaa OVV-ketju ja yritysasiakkaille Investors House Kiinteistövarallisuudenhoito, jotka molemmat kuuluvat Investors House-konserniin. ’’Olemme tehneet tätä ammattimaisesti jo pitkään omien kohteiden kanssa ja myös kokonaisvaltaisesti hoitaneet kiinteistöjä eri puolilla Suomea vuodesta 2009. Kokonaispalvelu yrityksille toteutetaan meidän keskusyksikkömme ja paikallisten OVV-yrittäjien toimesta’’, Polvi-Lohikoski sanoo.

Helsinki 2.12.2019

Investors House Oyj

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Marita Polvi-Lohikoski, Investors House Kiinteistövarallisuudenhoito Oy, puh. 044 231 8648

Lisätiedot kaupungeittain:
OVV Pääkaupunkiseutu Marita Polvi-Lohikoski, puh. 044 231 8648
OVV Hyvinkää Mika Tilli, puh. 040 701 3005
OVV Joensuu Satu Lukin, puh. 050 531 0758
OVV Jyväskylä Valtteri Varjoranta, puh. 014 458 1005
OVV Kuopio Ronja Reinikainen, puh. 044 363 5575 tai Pirjo Timonen puh. 044 363 5565
OVV Lahti Tommi Pajarinen, puh. 050 340 0478
OVV Lappeenranta Ville Vesterinen, puh. 044 342 1343
OVV Oulu Jani Pelkonen, puh. 040 591 8677
OVV Pori/Rauma Satu Vahamäki, puh. 044 726 5196 tai Susanna Jokiniemi, puh. 040 736 5436
OVV Tampere/Hämeenlinna Päivi Ronkainen, puh. 050 531 2123 tai Julie Lahdelma 050 434 4323
OVV Turku Mikael Källström, puh. 040 840 1390

Investors House Oyj on Nasdaq Helsingin päälistalla noteerattu kiinteistöalan sijoitusyhtiö. Konserni luo omistaja-arvoa toimimalla kiinteistöliiketoiminnan koko arvoketjussa. Konsernilla on kaksi liiketoimintasegmenttiä: oman taseen sijoitukset eli ’’Kiinteistöt’ sekä muille sijoittajille tarjottavat ’’Palvelut’’. Investors House Kiinteistövarallisuudenhoito Oy on osa ’’Palvelut’’-segmenttiä.

Investors Housella on kaksi liiketoimintasegmenttiä: Kiinteistöt ja Management. Kiinteistöt-segmentti on pääomavaltaista sijoitustoimintaa, jossa varojen sijoitetaan asuntoihin ja toimitilakiinteistöihin. Management-segmentti on vähän pääomaa sitovaa palveluliiketoimintaa. Yhtiön pitkän aikavälin tavoitteena on tuottaa sellaista lisäarvoa, että osakkeenomistajan vuotuinen osingosta ja osakkeen arvonkehitysestä muodostuva kokonaistuotto olisi vähintään 10 %.