Soprano Oyj pörssitiedote 18.12.2020 klo 14.25

Pauliina Lautanen-Nissi on nimitetty Sopranon toimitusjohtajaksi

Soprano Oyj:n toimitusjohtajaksi on tänään nimitetty Pauliina Lautanen-Nissi. Hän on toiminut yhtiön vt. toimitusjohtajana 15.6.2020 alkaen.

Pauliina Lautanen-Nissillä on pitkäaikainen kokemus koulutusyhtiöiden johto-, myynti ja kehitystehtävistä. Hän toimii oman toimensa ohella edelleen myös IT GROUP -liiketoimintasegmentin liiketoimintajohtajana. Pauliina toimi Soprano Oyj:n hallituksen jäsenenä vuosina 2017–2020.

Hallituksen puheenjohtaja Satu Mehtälä: ”Pauliinalla on vahva koulutusliiketoiminnan kokemus. Hän osoittanut aiemmissa tehtävissään kykyä kehittää ja nostaa koulutusalan yhtiöitä kannattavaan kasvuun. Hallituksen näkemyksen mukaisesti Pauliina on juuri oikea henkilö kasvuhakuisen koulutusyhtiömme toimitusjohtajaksi. Hänelle on takanaan hallituksen ja henkilöstön vankka tuki.”

Toimitusjohtaja Pauliina Lautanen-Nissi: ”Suuntaamme vuoteen 2021 entistä vahvemmin etä- ja verkkokoulutuksia tarjoavana koulutustalona. Samalla rakennamme verkossa itseopiskeltavista pätevyyskoulutuksista uutta kasvun kivijalkaa liiketoimintaamme. On innostavaa ottaa tehtävä vastaan tässä kiinnostavassa vaiheessa.”

Soprano Oyj

Soprano Oyj,
Hallituksen puheenjohtaja Satu Mehtälä, 050 539 8590, [email protected]
Toimitusjohtaja Pauliina-Lautanen-Nissi, 050 3516 277, [email protected]

Soprano Group – Lifelong Learning for Working Professionals

Soprano Group on kasvuhakuinen koulutusyhtiö
. Tarjoamme koulutukset, diplomit, sertifikaatit, ammattitutkinnot ja pätevyydet itseopiskeltuna verkossa ja etä- tai läsnäkoulutuksena. Yhtiön digitaalisten ratkaisuiden avulla opinnot, käytännön projektit, testit sekä kommunikointi opiskelijoiden ja kouluttajien välillä voidaan tehdä itsenäisesti verkossa tai etänä.

Palvelemme seitsemässä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä, verkoston kautta kymmenissä maissa sekä virtuaalisesti ympäri maailman. Vuonna 2019 koulutuksiimme osallistui 29 111 henkilöä 2 457 organisaatiosta 27 maasta. Soprano Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle.

Soprano Group | MIF | Infor | Johtamistaidon Opisto | Fintra | Informator | Tieturi | www.soprano.fi

Lisätietoja yrityksestämme ja palveluistamme:

Soprano Oyj
www.soprano.fi
www.mifacademy.com
Informator Tieturi Group
www.informator.se
www.tieturi.fi

Management Institute of Finland MIF
www.mif.fi
www.infor.fi
www.jto.fi
www.fintra.fi

Soprano on vuonna 1984 perustettu Pohjoismaiden johtavia koulutusorganisaatioita. Yhtiö on kahdesta itsenäisestä, työelämän koulutus- ja valmennuspalveluihin keskittyneestä operatiivisesta yhtiöstä ja kahdesta IT-palveluita tarjoavasta osakkuusyhtiöstä koostuva koulutusliiketoiminnan kehitysyhtiö. Kehitysyhtiön tavoin Soprano sijoittaa toiminnassaan yhtiöihin, jotka tarjoavat koulutuspalveluita etenkin verkon yli tai verkossa. Koulutusvienti tasaamaan paikallisia suhdanteita Yhtiön päämarkkina-alueet ovat Suomi ja Ruotsi.