Qt Group Oyj Pörssitiedote 3.6.2021 klo 12.30

Qt Group Oyj nostaa vuoden 2021 liikevaihtoennustettaan ja arvioi yhtiön vuoden 2021 liikevaihdon kasvavan vertailukelpoisin valuutoin 30-40 prosenttia edellisvuodesta ja liikevoittomarginaalin olevan vähintään 15 prosenttia.

Yhtiö on aiemmin (22.4.2021) julkistamassaan johdon osavuotisessa selvityksessä arvioinut vuoden 2021 liikevaihdon kasvavan vertailukelpoisin valuutoin 25-35 prosenttia edellisvuodesta ja liikevoittomarginaalin olevan vähintään 15 prosenttia.

Muutetussa ennusteessa on huomioitu yhtiön 13.4.2021 julkistaman froglogic GmbH:n hankinnan arvioitu vaikutus yhtiön liiketoimintaan, mitä ei oltu huomioitu yhtiön aiemmassa ennusteessa.

Froglogicin toimintojen integroiminen osaksi yhtiön toimintaa ja tarjoamaa on sujunut suunnitelmien mukaisesti ja yhtiö arvioi pystyvänsä jatkossa selvästi kehittämään ja tehostamaan froglogicin tuotteiden myyntiä osana yhtiön tarjoamaa.

Yhtiö julkaisee puolivuotiskatsauksen vuoden 2021 ensimmäiseltä vuosipuoliskolta perjantaina 6.8.2021 klo 8:00.

Toimitusjohtaja Juha Varelius, +358 9 8861 8040

JAKELU:
www.qt.io

Qt Group on vuonna 1994 perustettu yhtiö, joka tarjoaa globaalin myyntiverkoston avulla ohjelmistokehittäjille alustariippumatonta sovelluskehitysympäristöä ja siihen liittyviä työkaluja. Qt on sekä visuaaliseen suunnitteluun että koodaukseen tarkoitettu työkalu, jonka loppukäyttäjiä ovat käyttöliittymiä kehittävät koodaajat tai palvelumuotoilijat. Teknologian avulla voidaan kehittää sovelluksia sulautettuihin järjestelmiin, työasemiin ja mobiiliin.