Etsi

Alustavien, tilintarkastamattomien lukujen mukaan Qt Group-konsernin liiketulos on noin 219 tuhatta euroa voitollinen vuonna 2019.

Yhtiö on aiemmin (1.11.2019) julkistamassaan johdon osavuotisessa selvityksessä arvioinut liiketuloksen jäävän vuonna 2019 tappiolliseksi kasvupanostuksista johtuen. Tulosparannuksen taustalla on erittäin hyvin sujunut myynti vuoden 2019 lopussa, minkä johdosta vuoden 2019 viimeisen neljänneksen liikevaihto kasvoi merkittävästi edellisvuoden vertailuluvuista.

Yhtiö julkaisee tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen vuodelta 2019 perjantaina 14.2.2020 klo 8:00. Yhtiö antaa siinä yhteydessä arvion tulosnäkymistä vuonna 2020.

Mika Harjuaho, CFO, Qt Group Oyj
Puh: +358 50 337 8599

Qt tarjoaa ohjelmistokehittäjille alustariippumattoman sovelluskehyksen ja siihen liittyviä työkaluja. Työkalujen avulla voidaan parantaa ohjelmistokehittäjien tuottavuutta ja auttaa heitä tuomaan tuotteet nopeammin markkinoille. Qt:n teknologia on käytössä yli 70 toimialalla ja sillä on yli miljoona käyttäjää. Qt:n liikevaihto kasvoi 25,7 % ja oli 45,6 miljoonaa euroa.