Alustavien, tilintarkastamattomien lukujen mukaan Qt Group-konsernin liiketulos on noin 219 tuhatta euroa voitollinen vuonna 2019.

Yhtiö on aiemmin (1.11.2019) julkistamassaan johdon osavuotisessa selvityksessä arvioinut liiketuloksen jäävän vuonna 2019 tappiolliseksi kasvupanostuksista johtuen. Tulosparannuksen taustalla on erittäin hyvin sujunut myynti vuoden 2019 lopussa, minkä johdosta vuoden 2019 viimeisen neljänneksen liikevaihto kasvoi merkittävästi edellisvuoden vertailuluvuista.

Yhtiö julkaisee tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen vuodelta 2019 perjantaina 14.2.2020 klo 8:00. Yhtiö antaa siinä yhteydessä arvion tulosnäkymistä vuonna 2020.

Mika Harjuaho, CFO, Qt Group Oyj
Puh: +358 50 337 8599

Qt Group (Nasdaq Helsinki: QTCOM) on globaali, yli 70 teollisuuden alalla vaikuttava ohjelmistoyritys, jonka oma johtava teknologia vaikuttaa miljoonien laitteiden ja sovellusten taustalla. Kansainväliset yhtiöt ja ohjelmoijat ympäri maailman luottavat Qt:n teknologiaan, jonka avulla yhtiö auttaa asiakkaitaan luomaan poikkeuksellisia asiakaskokemuksia ja edistämään asiakkaidensa digitaalisia muutosaloitteita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 58,4 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 330 henkeä.