PREATO CAPITAL AB TÄYDENTÄÄ 22.7.2019 PÄIVÄTTYÄ TARJOUSASIAKIRJAA KOSKIEN OSTOTARJOUSTA KAIKISTA YLEISELEKTRONIIKKA OYJ:N OSAKKEISTA

Yleiselektroniikka Oyj

Pörssitiedote 7.8.2019 klo 15:40

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi suoraan tai välillisesti Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Uuteen-Seelantiin, Australiaan, Japaniin, Hongkongiin, Singaporeen tai Etelä-Afrikkaan tai mihinkään muuhun valtioon, jossa levittäminen tai julkistaminen olisi lainvastaista.

Preato Capital AB täydentää 22.7.2019 päivättyä tarjousasiakirjaa koskien ostotarjousta kaikista Yleiselektroniikka Oyj:n osakkeista.

Aiemmin tiedotetun mukaisesti Preato Capital AB (”Tarjouksentekijä”) aloitti 24.7.2019 pakollisen julkisen ostotarjouksen kaikista Yleiselektroniikka Oyj:n (”Yleiselektroniikka” tai ”Yhtiö”) osakkeista (”Ostotarjous”).

Tarjouksentekijä on tänään tiedottanut, että Finanssivalvonta on 7.8.2019 hyväksynyt tarjousasiakirjan täydennyksen (”Täydennysasiakirja”). Täydennysasiakirja liittyy Yleiselektroniikan 6.8.2019 julkistamaan Yhtiön hallituksen lausuntoon Ostotarjouksesta ja Yhtiön 6.8.2019 julkaisemaan puolivuosikatsaukseen ajalta 1.1.–30.6.2019.

Tarjouksentekijän tiedotteen mukaan tarjousasiakirja ja Täydennysasiakirja ovat saatavilla suomenkielisinä arviolta 7.8.2019 alkaen internetissä osoitteessa https://www.taalerikapitaali.com/yleiselektroniikka-oyj-ostotarjous sekä arviolta 8.8.2019 alkaen Nasdaq Helsinki Oy:n toimipaikasta osoitteessa Fabianinkatu 14, 00130 Helsinki.

Tarjouksentekijän edellä mainittu tiedote on kokonaisuudessaan tämän pörssitiedotteen liitteenä.

Liite 1: Preato Capital AB:n tiedote kokonaisuudessaan

Lisätietoa:

CEO Janne Silvennoinen

puh. +358 10 2891 292 tai +358 400 734 422

Jakelu:

www.yeint.fi

Yleiselektroniikka lyhyesti:

Yleiselektroniikka on Pohjois-Euroopan vanhin itsenäinen elektroniikan komponenttien jakelija. Käytämme markkinoinnissa Suomen ulkopuolella YE International nimeä. Vuonna 1969 Yleiselektroniikka aloitti myymälätoiminnan Helsingin keskustassa. Noista ajoista yritys on muuttunut paljon, vaikka edelleenkin myymälät ovat osa liiketoimintaamme. Toimimme 5 maassa ja meitä on 237 henkeä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti tuotannon siirtyessä maasta toiseen. Yleiselektroniikka Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

HUOMAUTUS

TÄTÄ TIEDOTETTA EI SAA JULKAISTA TAI MUUTOIN LEVITTÄÄ, KOKONAAN TAI OSITTAIN, SUORAAN TAI VÄLILLISESTI, YHDYSVALLOISSA, KANADASSA, JAPANISSA, AUSTRALIASSA, ETELÄ-AFRIKASSA TAI HONGKONGISSA TAI MILLÄÄN MUULLA ALUEELLA, JOSSA OSTOTARJOUS OLISI SOVELTUVAN LAIN VASTAINEN.

TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUSASIAKIRJA EIKÄ SELLAISENAAN MUODOSTA TARJOUSTA TAI KEHOTUSTA TEHDÄ MYYNTITARJOUSTA. ERITYISESTI TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUS MYYDÄ TAI TARJOUSPYYNTÖ OSTAA TÄSSÄ TIEDOTTEESSA KUVATTUJA ARVOPAPEREITA, EIKÄ OSTOTARJOUKSEN LAAJENNUS YHDYSVALTOIHIN, KANADAAN, JAPANIIN, AUSTRALIAAN, ETELÄ-AFRIKKAAN TAI HONGKONGIIN. SIJOITTAJIEN TULEE HYVÄKSYÄ OSAKKEITA KOSKEVA OSTOTARJOUS YKSINOMAAN TARJOUSASIAKIRJAAN SISÄLLYTETTYJEN TIETOJEN POHJALTA. TARJOUKSIA EI TEHDÄ SUORAAN TAI VÄLILLISESTI MILLÄÄN ALUEILLA, JOILLA TARJOAMINEN TAI TARJOUKSEEN OSALLISTUMINEN OLISI SOVELTUVAN LAIN VASTAISTA TAI MIKÄLI ALUEELLA VAADITAAN TARJOUSASIAKIRJAN JULKISTAMISTA TAI REKISTERÖINTEJÄ TAI TARJOUKSEN TEKEMISEEN KOHDISTUU MUITA VAATIMUKSIA SUOMESSA OSTOTARJOUKSEEN LIITTYVIEN VAATIMUSTEN LISÄKSI.

Liite

YE International on suomalainen Helsingin Pörssissä noteerattu elektroniikka-alan yritys. Yhtiön palveluksessa on noin 208 henkilöä, joista noin 50 Suomessa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 40,3 M€ . Yrityksen pääkonttori on Espoossa, minkä yhteydessä sijaitsee myös myymälä ja tuotevarasto. 47 vuoden aikana Yleiselektroniikka / YE International on kehittynyt yhdeksi Suomen merkittävimmistä komponentti- ja tuotantolaitetoimittajista vaativiin elektroniikka- ja tietoliikennekohteisiin.