Purmo Group Oyj, pörssitiedote, 12.5.2022 klo. 8:00

Paremman näkyvyyden ansiosta Purmo Group on päättänyt antaa taloudellisen ohjeistuksensa vuodelle 2022:

Vuodelle 2022 Purmo Group odottaa liikevaihdon kasvavan vuoteen 2021 verrattuna (843,6 miljoonaa euroa). Oikaistun käyttökatteen odotetaan olevan vuoden 2021 tasolla (103,9 miljoonaa euroa), muuttuen enintään 5 prosenttia edellisestä vuodesta.

Talousnäkymät ovat edelleen epävarmoja, johtuen Ukrainan sodan aiheuttamasta geopoliittisesta tilanteesta, mikä vaikuttaa markkinakysyntään ja toimitusketjuihin sekä aiheuttaa raaka-aineiden kustannusinflaatiota. Purmo Group pyrkii hallitsemaan tilannetta aktiivisesti, muun muassa myyntihintojen korotuksin kustannusinflaation tasapainottamiseksi, ja lieventämällä toimitusrajoitteita.

Purmo Group julkaisee 12.5.2022 osavuosikatsauksensa tammi-maaliskuulta 2022.

Purmo Group Oyj

Erik Hedin, talousjohtaja, Purmo Group, puh. +44 7 979 363473
Josefina Tallqvist, sijoittajasuhteet (tilapäinen), Purmo Group, puh. +358 40 745 5276

Jakelu:
investors.purmogroup.com

Purmo Group Oyj on yksi kansainvälisesti johtavista kestävien sisäilmaratkaisujen toimittajista. Yrityksen kattavaan tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa radiaattorit, pyyhekuivaajat, lattialämmitysratkaisut, konvektorit, venttiilit ja säätölaitteet. Yhtiön 3 500 ammattilaista toimivat 46 toimipisteessä 21 maassa ja valmistavat, myyvät ja jakelevat laatutuotteita ja -ratkaisuja asiakkaille yli 100 eri maahan ympäri maailmaa. Purmo Group Oyj:n osakkeet on noteerattu Nasdaq Helsingissä (tunnus: PURMO). www.purmogroup.com

Purmo Group on yksi johtavista kestävien sisäilmastoratkaisujen toimittajista Euroopassa. Toimitamme asuinrakennuksiin ja muihin rakennuksiin kokonaisvaltaisia lämmitys- ja jäähdytysratkaisuja, joihin sisältyvät radiaattorit, pyyhekuivaimet, lattialämmitys, konvektorit, venttiilit ja säätimet. Missionamme on olla johtava kestävien sisäilmastoratkaisujen toimittaja maailmanlaajuisesti. Yhtiön 3,500 ammattilaista toimivat 46 toimipisteessä 21 maassa ja valmistavat ja jakelevat laatutuotteita ja -ratkaisuja asiakkaille yli 100 eri maahan ympäri maailmaa.