Qt Group Oyj        Pörssitiedote     14.6.2021, klo 11.00

Qt Group Oyj:n optio-oikeuksilla 2016 on 6.2. - 24.5.2021 merkitty yhteensä 157.729 yhtiön uutta osaketta. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta 763.408,36 euroa kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Kaupparekisteriin merkinnän jälkeen osakkeiden yhteismäärä on 25.079.869 osaketta.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 14.6.2021. Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien. Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena NASDAQ Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 15.6.2021 alkaen.

Merkintäaika optio-oikeuksilla 2016 alkoi 19.12.2019 ja päättyy 31.12.2022.

Optio-oikeuksilla 2016 merkittyjen osakkeiden merkintä ja listausaikataulu on nähtävissä yhtiön verkkosivuilla www.qt.io.

Optio-ohjelmien 2016 ehdot ja lisätietoja ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.qt.io.

Qt Group Oyj

www.qt.io

Qt Group on vuonna 1994 perustettu yhtiö, joka tarjoaa globaalin myyntiverkoston avulla ohjelmistokehittäjille alustariippumatonta sovelluskehitysympäristöä ja siihen liittyviä työkaluja. Qt on sekä visuaaliseen suunnitteluun että koodaukseen tarkoitettu työkalu, jonka loppukäyttäjiä ovat käyttöliittymiä kehittävät koodaajat tai palvelumuotoilijat. Teknologian avulla voidaan kehittää sovelluksia sulautettuihin järjestelmiin, työasemiin ja mobiiliin.