Rovio Entertainment Oyj                  Lehdistötiedote                        13.7.2021

Puolivuotiskatsauksen 2021 julkaisuajankohta

Rovio Entertainment Oyj julkaisee vuoden 2021 puolivuotiskatsauksen 12.8.2021 klo 9.00.

Rovio järjestää vuoden 2021 puolivuotiskatsausta koskevan englanninkielisen audiocastin ja puhelinkonferenssin kysymys- ja vastausosiolla analyytikoille, lehdistölle ja instituutionaalisille sijoittajille 12.8.2021 klo 14.00. Tilaisuus on katsottavissa suorana https://investors.rovio.com/fi , ja myöhemmin samana päivänä tallenteena.

Puolivuotiskatsaus on julkaisemisen jälkeen nähtävillä yhtiön verkkosivuilla: https://investors.rovio.com/fi/taloustietoa/osavuosikatsaukset/year/2021

Puhelinkonferenssin numerot:

PIN: 26539023#

Suomi: +358981710310
Ruotsi: +46 856642651
Yhdistyneet kuningaskunnat: +44 3333000804
Yhdysvallat: +1 6319131422

Rovio Entertainment Oyj noudattaa 30 päivän hiljaista jaksoa ennen osavuosikatsauksen julkistamista. Hiljainen jakso alkaa 13.7.2021.

ROVIO ENTERTAINMENT OYJ

Rene Lindell, talousjohtaja
Lehdistöpuhelin: 040 485 8985

Rovio lyhyesti:
Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen, mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on tähän mennessä ladattu jo yli 4,5 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009, ja on sittemmin peleistä lisensointinsa kautta laajentunut erilaisiin viihde- ja kuluttajatuotekategorioihin. Rovio tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan vuonna 2016, ja elokuvan jatko-osa, Angry Birds -elokuva 2 julkaistiin 2019. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com )

Rovio on vuonna 2003 perustettu mobiilipeleihin keskittyvä peliyhtiö. Rovio luo ja kehittää mobiilipelejä free-to-playmallilla. Pelit pohjautuvat yhtiön Angry Birds - brändiin sekä muihin yhtiön omiin uusiin pelibrändeihin. Valmiin pelin yhtiö julkaisee itse digitaalisissa jakelualustoissa (App Store, Google Play). Lisäksi yhtiö lisensoi Angry Birds -brändiä kuluttajatuotteisiin, elokuviin, animaatioihin ja muuhu viihteeseen. Valtaosa yhtiön liikevaihdosta tulee peliliiketoiminnasta ja loput brändilisensoinnista. Maantieteellisesti Rovion liiketoiminnan painopiste on länsimarkkinoilla.